Administratie

Ministru Radu Berceanu doreste grabirea termenelor lucrarilor la autostrazi

09.12.2006 ⋅ 0 comentarii

Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, Construcţiilor şi Locuinţelor a fost prezent ieri la Arad, ocazie cu care vizitat Aeroportul Arad, precum şi cele mai importante obiective de investiţie ?n infrastructură finalizate ?n municipiu ?n acest an, ?n speţă strada Voinicilor şi legătura rutieră ?ntre pasajul inferior Aradul Nou şi podul rutier Micălaca. Ministrul a mai participat şi la prezentarea a două proiecte de anvergură ? Autostrada Arad - Timişoara, Coridorul IV şi Centura Sud ? Est, care s-a desfăşurat la Centrul Expoziţional Arad. ?Aeroportul Arad ar trebui să se unească cu cel din Timişoara? Unul din subiectele abordate la Aeroportul Arad a fost legat de identificarea resurselor financiare cu care Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, poate contribui la dezvoltarea Aeroportului arădean. Consiliul Judeţean a solicitat, prin vocea preşedintelui Iosif Matula, ajutor din partea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, pentru următoarele obiective: extindere platformă debarcare-?mbarcare pasageri, extindere aerogară şi reparaţii capitale la aerogara existentă, precum şi prelungirea pistei de decolare-aterizare cu 500 de metri. Radu Berceanu a precizat că, ?n actualele condiţii, ministerul pe care ?l conduce nu are capacitatea de a investi material ?n Aeroportul arădean. ?Dacă ?nsă se va acţiona pentru realizarea unei societăţi comune ?ntre Aeroportul Timişoara, care aparţine Ministerului Transporturilor şi Aeroportul arădean, care aparţine Consiliului Judeţean, noi am putea mult mai uşor să contribuim la tot ce ?nseamnă proiecte de viitor?. Aceasta a fost varianta pe care ministrul Berceanu a insistat cel mai mult atunci c?nd a discutat despre modalităţile de dezvoltare ale Aeroportului arădean. ??ntre cele două aeroporturi se află o distanţă de doar 35 de kilometri, ceea ce ?nseamnă practic distanţa dintre două piste ale unui aeroport mai mare. Ministerul Transporturilor o să oblige cele două aeroporturi să lucreze ?mpreună măcar din punct de vedere aeronautic, dacă mai mult nu. Nu ştiu de ce s-a g?ndit cineva că este bine ca un aeroport, cel de la Timişoara, să fie la stat, iar celălalt, de la Arad, să fie la Consiliul Judeţean. Ambele trebuiau să urmeze un regim comun şi cred că acesta este viitorul. Să formăm o societate comercială Arad-Timişoara, ?n care şi Consiliul Judeţean Arad şi Ministerul Transporturilor să aibă un număr de acţiuni, să facem eventual şi o emisiune de acţiuni, pentru atragerea de investitori, iar produsul rezultat să reprezinte un centru de greutate al zonei de vest a ţării şi a Euroregiunii. Pentru că, dacă nu vom face asta, vom constata că fac alţii, că va fi un astfel de proiect la Szeged, iar noi o să răm?nem pe locul II?, a punctat Radu Berceanu. Lucrările la autostrăzi se desfăşoară ?ntr-un ritm prea lent De la Aeroportul Arad ministrul s-a deplasat, ?mpreună cu autorităţile arădene la inaugurarea legăturii rutiere de sud-est. Noua centură face legătura ?ntre Arad şi localitatea Vladimirescu şi asigură desfăşurarea traficului greu ?n zona de sud-est a oraşului. ?mpreună cu autostrada Arad-Timişoara, va face ca Aradul să fie singurul oraş din ţară care va avea un inel circular complet, compus din autostrăzi şi centuri. După inaugurare edilul şef ? Gheorghe Falcă i-a explicat ministrului cum decurg celelalte proiecte pe care Primăria Arad le are ?n plan, Radu Berceanu a criticat ritmul lent ?n care decurg proiectele privind construirea de autostrăzi, spun?nd că va face unele modificări ?n abordarea acestora pentru a scurta perioada p?nă la organizarea licitaţiilor şi demararea lucrărilor. Acesta s-a referit la autostrada Nădlac-Timişoara, spun?nd că aceasta este o prioritate din cauza traficului intens către şi dinspre Europa. ??n ceea ce priveşte autostrada Nădlac Arad vom schimba cu totul abordarea. Eu personal ?mi aduc aminte cum, pe vremuri, c?nd nu eram ministru şi mai ieşeam şi eu din ţară, ?njuram la greu c?nd stăteam ore ?n şir la vămile din vest pentru a ieşit sau a intra ?n ţară, din cauza cozilor sau a traficului intens. Atunci mă ?ntrebam cine răspunde de aceste probleme şi iată, că astăzi, ?mi dau seama că eu sunt acela şi că trebuie să fac ceva?, a spus Berceanu. Ministrul Transporturilor a mai declarat că autostrada Nădlac - Arad era proiectată să fie finalizată p?nă ?n 2012 dar că va face tot ce este posibil ca proiectul să fie finalizat ?n 2010: ?O să facem ?n aşa fel ca la ?nceputul anului 2010 să ?i dăm drumul. O să schimbăm at?t finanţările c?t şi modalităţile de lucru, pentru că altfel o să ajungem ca pe coridorul IV să circule copii şi nepoţii noştri.? Ministrul le-a cerut autorităţilor locale şi AND să facă tot posibilul pentru a scurta perioada de organizare a licitaţiilor, astfel ca lucrările la tronsonul Nădlac-Arad să fie demarate ?n 2008, iar tronsonul Arad-Timişoara chiar mai repede, ?n primăvara anului 2007. ?AND s-a ?nvăţat să repare pe ici şi pe colo, dar noi aşa nu mai putem lucra. Le transmit acestora să schimbe ritmul, iar firmelor de proiectare şi de construcţii le transmit de asemenea să facă investiţii şi să se dezvolte, pentru că ?n următorii ani ?n Rom?nia va fi de lucru la autostrăzi şi eu le promit că se vor ?mbogăţi, numai să aibă capacitatea de a munci rapid şi eficient?, a spus Berceanu. Şosea de centură cu patru benzi la Arad Ministrul Transporturilor a anunţat că Aradul va beneficia, pe l?ngă autostradă, şi de o şosea de centură cu patru benzi, lungă de 12 kilometri şi a căror costuri de realizare se vor ridica la circa 100 de milioane de euro. Şoseaua ar urma să asigure eliminarea completă a traficului greu din municipiu, prelun?nd traficul dinspre vama Nădlac spre Timişoara şi invers. Berceanu a mai spus că, ?n ceea ce priveşte finanţarea infrastructurii, se vor deschide multe posibilităţi, respectiv concesiuni, parteneriate publice private, ?mprumuturi de la bănci comerciale. ?P?nă acum, g?ndirea era că facem ceva dacă sunt bani la buget, eventual mai cerem de la BEI, BERD sau Banca Mondială. Prefer să facem autostrăzile foarte repede şi să plătim ?ntr-un timp de 20-30 de ani dec?t să str?ngem bani zeci de ani şi după aceea să construim autostrăzi. ?n al doilea r?nd, schimbăm abordarea ?n ceea ce priveşte succesiunea de licitaţii şi lucrări, merg?nd pe proiecte ?n care un consorţiu bine format face proiectare, realizare şi ?ntreţinere pe 20 - 30 de ani, ba chiar ar putea să ia ?n concesiune porţiunea de drum pe care a realizat-o. ?n felul acesta totul se comprimă ca şi termene?, a susţinut Berceanu.

Sursa: Informatia Aradului

Autor: N. Bodran ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Informatia Aradului
fashiondays.ro