Administratie

Primaria vrea infiintarea unui nou serviciu pentru administrarea Strandului Neptun

12.03.2007 ⋅ 0 comentarii

Primăria doreşte înfiinţarea unui nou serviciu care să administreze ştrandul arădean. Astfel, zilele trecute a fost scos la transparenţă un proiect privind aprobarea unui studiu de fundamentare pentru înfiinţarea Serviciului Public de Administrare a Ştrandului Neptun Arad.

Cu ce se va ocupa noul serviciu…
Noul serviciu va avea ca atribuţii: administrarea; întreţinerea şi exploatarea construcţiilor de orice natură din incinta locului de agrement (clădiri, bazine de înot, terenuri de sport, alei pietonale, vestiare, cabine de duşuri, grupuri sanitare, căsuţe din lemn, bănci de grădină şi orice alt mobilier stradal, spaţii de joacă pentru copii, garduri de împrejmuire, cu excepţia celor administrate în prezent de către alte persoane juridice cu capital privat; întreţinerea şi exploatarea instalaţiilor de utilitate publică (alimentare cu apă, canalizare, gaze naturale, energie electrică), până la predarea acestora în administraţia unui operator privat; amenajarea, întreţinerea, protejarea şi conservarea spaţiilor verzi, gazonului, arborilor, arbuştilor, florilor anuale, bienale şi perene şi oricăror alte amenajări dendro-horticole; asigurarea lucrărilor de igienizare, curăţenie, dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare, precum şi a lucrărilor de pregătire pentru iarnă a ştrandului.
Serviciul va mai asigura şi păstrarea integrităţii, protejarea şi valorificarea patrimoniului public încredinţat; paza ştrandului municipal, angajând în acest scop personal specializat sau pe bază de contract cu firme specializate; întreţinerea în stare corespunzătoare şi întrebuinţarea clădirilor în care îşi desfăşoară activitatea conform destinaţiei fiecăruia, stabilită prin autorizaţia de construire; serviciile în perioada de vară cu personal calificat (medic, asistent, salvamar etc.), în vederea prevenirii şi eliminării pericolului de înec; curăţenia zilnică a bazinelor de înot de plutitori, precum şi schimbarea şi tratarea cu dezinfectanţi a apei de cel puţin două ori pe săptămână până la realizarea staţiei de filtrare şi tratare a apei.
Pierderi financiare
În studiul de fundamentare efectuat se arată că unul dintre motivele pentru care Primăria doreşte gestionarea directă a ştrandului de către noul serviciu este de ordin economico-financiar. Astfel, în anul 2006, ponderea veniturilor din vânzarea biletelor şi abonamentelor a scăzut de la 803.254 lei la 570.749 lei, respectiv cu 29 la sută. Numărul vizitatorilor în anul 2006, în condiţiile în care biletul pentru adulţi a costat 2,5 lei, iar cel pentru copii 1,5 lei, a fost de 225.002 persoane, în scădere faţă de 2005 când au fost 309.774, respectiv mai mic cu 27 la sută, unele dintre cauze fiind concurenţa, alternativă oferită de agenţiile de turism şi alte locuri de agrement. De asemenea, veniturile la abonamente au scăzut de la 156.504 lei în 2005, la 117.080 în 2006, respectiv cu 25 la sută.
În proiect se mai arată că cheltuielile efectuate de către vechiul operator pentru Ştrandul Neptun au fost la data de 30.11.2006 în valoare de 1.270.922,6 lei, ponderea cea mai mare fiind constituită pentru cheltuielile cu energia electrică (22 la sută) şi cu personalul (18 la sută). Astfel, veniturile pentru 12 luni au fost de 1.250.186,89 lei, pierderea fiind de 20.735,71 lei. Veniturile din vânzarea biletelor şi abonamentelor au fost de 570.749 lei, reuşind să acopere doar 45 la sută din cheltuielile totale pe 11 luni şi 51 la sută din cheltuielile curente. În 2005, valoarea veniturilor din vânzarea biletelor şi abonamentelor a reprezentat 54 la sută din valoarea cheltuielilor totale per an, aferente activităţii ştrandului, iar în 2004, 39 la sută.
Investiţii
Noul serviciu public se va autofinanţa din venituri realizare din vânzarea biletelor, abonamente, chirii şi alte activităţi.
Proiectul mai prevede de asemenea şi noi investiţii necesare pentru modernizarea ştrandului. Astfel noul serviciu se va ocupa şi de accesul la ştrand peste râul Mureş, construirea de noi bazine de înot, construirea unei staţii de tratare a apei din bazine; extinderea reţelei de canalizare; construirea unui debarcader. În expunerea de motive se precizează că administrarea ştrandului de către un compartiment din cadrul aparatului de specialitate al primarului ar asigura: îmbunătăţirea sistemului de colectare a veniturilor din bugetul local; reducerea costurilor de exploatare şi întreţinere; asigurarea unui nou serviciu de calitate şi în condiţii de siguranţă a utilizatorilor; siguranţa în exploatare, precum şi monitorizarea activităţii desfăşurată pe ştrand.
Contractul de delegare a gestiunii prin concesiune privind administrarea locului de agrement către Gospodărirea Comunală Arad a expirat la data de 31.12.2006.
Proiectul se află afişat la transparenţă la intrarea în Primăria Municipiului Arad. Până la data de 21.03.2007, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente la registratura Primăriei Municipiului Arad.

Sursa: Informatia Aradului

Autor: Nadia Bodran ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Informatia Aradului
fashiondays.ro