Administratie

Sedinta fulger, fara primar, la CLM

28.09.2007 ⋅ 0 comentarii

Şedinţa de Consiliului local municipal de ieri a fost una fulger. Încă de la început punctul 31, referitor la aprobarea PUZ-ului unui ansamblu comercial de servicii şi locuinţe colective din calea Aurel Vlaicu, a fost scos de pe ordinea de zi. Iar apoi cele 34 de proiecte care au mai rămas a fi supuse la vot au fost adoptate pe bandă rulantă. Doar la trei dintre acestea, consilierii din „Opoziţie” au mai avut câte ceva de comentat. În rest linişte şi pace, mai ales că edilul şef al Aradului nu a fost prezent la conferinţă, fiind plecat la Bucureşti, iar consilierul Rodica Borza şi-a cerut voie să plece după jumătate de oră.

Strada cu… „confuzii”
Unul dintre proiectele pe marginea căruia eu existat discuţii s-a referit la atribuirea denumirii „Cartier Sud, strada Turnului locuinţelor amplasate în zona kilometrului 7 a şoselei Arad Timişoara. Iniţiatorul proiectului, consilierul PD Ionel Costin şi-a motivat propunerea spunând că doreşte să facă această atribuire deoarece locuitorii acestei străzi plătesc impozite şi taxe pentru Zona A, deşi ei nu au beneficiile aferente. „Tot ceea ce mă interesează pe mine este ca aceşti arădeni să intre în Zona D de impozitare, pentru că ei plătesc impozite pentru utilităţi de care nu beneficiază”, a spus Costin Ionel.
Consilierii Rodica Borza şi Valentin Neamţ au fost de acord cu această hotărâre, însă au propus ca iniţiatorul proiectului să găsească un alt nume pentru această stradă, deoarece strada Turnului s-ar putea confunda cu localitatea Turnu sau Turnul de apă.
Astfel că proiectul a fost amânat, rămânând ca la o următoare şedinţă Ionel Costin să se gândească, în cooperare cu localnicii străzii, la o altă denumire care să nu mai creeze confuzii.
„Cortegiile funerare să nu mai circule pe străzi”
„Interzicerea circulaţiei vehiculelor care transportă decedaţi în vederea înmormântării însoţite de cortegii funerare”, a fost alt proiect în cadrul căruia au apărut discuţii. Iniţiat de consilierul PNL, Gheorghe Schill, proiectul a fost motivat de traficul intens din ultima perioadă de timp. În expunerea de motive din cadrul proiectului, Gheorghe Schill subliniază că „în ultimii ani s-a constatat că prezenţa cortegiilor funerare pe drumurile publice pune în pericol viaţa şi integritatea corporală a cetăţenilor participanţi la cortegiu, datorită dificultăţii de deplasare a acestora, a numărului semnificativ de participanţi, a lăţimii considerabile pe care o ocupă cortegiile în mişcare. De asemenea, deplasarea cortegiilor funerare în municipiul Arad determină o stare de disconfort populaţiei, îndeosebi în zonele destinate locuinţelor, agrementului, recreerii odihnei şi tratamentului, generând întristare, nemulţumire anxietate.”
Din aceste motive, consilierul PNL a propus interzicerea circulaţiei cortegiilor funerare în municipiul Arad în zonele destinate locuinţelor, tratamentului, odihnei, recreerii şi agrementului, precum şi pe celelalte drumuri publice pe care se constată o intensitate a traficului rutier.
Consilierul independent Edeleni Coloman a punctat că el consideră puţin spus  nepoliticoasă o propoziţie din acest proiect, în speţă „priveliştea oferită de un cortegiu funerar este macabră”: „Cel puţin atunci ne mai aducem aminte că suntem trecători prin această viaţă şi ne mai revenim cu picioarele pe pământ”, a spus, cu subînţeles, consilierul independent.
Mai mult decât atât, Edeleni a mai spus că oricum cortegiile nu se vor putea deplasa cu maşinile, deoarece nici cimitirele nu sunt amenajate în aşa fel încât să se poată intra înăuntru cu maşina. „Din aceste motive eu mă voi abţine la acest proiect”, a încheiat consilierul.
Cu toate acestea, proiectul a fost adoptat, deoarece majoritatea consilierilor au votat „pentru”.
Pavelele CLM – vândute pe sub mână ?!
Şi la proiectul cu numărul 16, privind scoaterea din funcţiune a unor mijloace fixe aparţinând patrimoniului concesionat al Consiliului Local al municipiului Arad au existat discuţii. Profitând de faptul că se discută despre bunurile Consiliului Local, consilierul independent Edeleni Coloman a întrebat ce se întâmplă cu materialele de construcţii „second-hand” ce vor rămâne în urma modernizărilor, în speţă pavelele şi plăcile de beton ce vor fi scoase dintre liniile de tramvai. „Nu de alta dar într-o zi am trecut pe lângă o maşină care încărca dalele ce au fost scoase dintre liniile de tramvai. Şi i-am întrebat ce fac cu ele pentru că mi s-a părut destul de dubios faptul că maşina care le lua nu arăta că ar fi nici a Primăriei şi nici a firmei care se ocupă de construcţii. Şi mi-au răspuns că le vând la două milioane de lei remorca. Aşa că aş dori să mi se dea o evidenţă clară a materialelor care vor fi recuperate şi ce se întâmplă cu acestea.”
 La întrebare i-a răspuns Răzvan Popa, directorul executiv al Primăriei: „Până în momentul recepţiei lucrării toate aceste materiale aparţin constructorului. Iar după aceea, la predare, dacă lipseşte ceva din material, constructorul va răspunde.”

Sursa: Informatia Aradului

Autor: N. Bodran ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Informatia Aradului
fashiondays.ro