Informatii

Agenda parlamentara

10.10.2007 ⋅ 0 comentarii

Senatorul Ungureanu a primit răspuns de la Ministerul Transporturilor privind  structura feroviară Griurgiu- Curtici. În adresă se precizează faptul că „sistemul de transport de tip RO-LA nu poate fi implementat în România, în locul clasicului transport rutier de mărfuri. Cauzele ţin de costurile mult prea mari de exploatare, respectiv de infrastructura feroviară deficitară ce face ca drumul Giurgiu - Curtici să se facă în aproximativ 24 de ore. „În momentul de faţă, traficul rutier este infernal, îndeosebi pe drumurile naţionale, dar, după cum arată ministrul, nu se poate implementa o modalitate alternativă de transport. Ministrul îşi justifică punctul de vedere prin faptul că ar creşte costurile transportatorilor. Însă aşa cresc riscurile, creşte numărul accidentelor, iar infrastructura de drumuri naţionale se degradează mai repede. Asta fără a mai pomeni de calitatea mediului. Ceea ce, la urma urmei, înseamnă tot costuri. Pe care le suportă atât transportatorii, cât şi restul cetăţenilor”, explică senatorul PSD Dan Vasile Ungureanu.
În răspunsul Ministerului Transportului se mai arată că o linie de tren de tip RO-LA ar presupune fie impunerea unor restricţii drastice de circulaţie a TIR-urilor pe drumurile publice, fie acordarea unor subvenţii guvernamentale pentru operatorii feroviari sau operatorii de tren care să acopere diferenţele de costuri. În plus, calea ferată în zona Predeal impune anumite restricţii de tonaj.
În 1993 SNCFR şi-a stabilit ca obiective strategice utilizarea tehnologiilor RO-LA, ca o alternativă oferită transportatorilor rutieri ce întâmpinau restricţii de acces datorită politicilor guvernelor din statele europene dezvoltate, de protejare a mediului înconjurător şi a infrastructurii rutiere;
Primele reţele au fost pe rutele Kaspican (Bulgaria) – Bucureşti Progresu, Glogovăţ (Arad) – Sopron (Ungaria), Kaspican – Bradu de Sus (Argeş); acestea au dispărut datorită costurilor de exploatare mari; Pe data de 6 septembrie 2002 a fost deschisă ruta Glogovăţ – Wels (Austria) şi retur.

Sursa: Informatia Aradului

Autor: Daniel Albu ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Informatia Aradului
fashiondays.ro