Stire

Taxiuri speciale pentru persoanele cu handicap

15.02.2008 ⋅ 0 comentarii

Consiliul Local Municipal, la iniţiativa primarului  Gheorghe Falcă, a elaborat un proiect privind activitatea de transport în regim de taxi. Acesta cuprinde un punct important pentru   persoanele cu handicap

Din numărul total de taximetre autorizate (numărul maxim este de 1.200), zece vor fi dotate cu rampă specială pentru persoanele cu dizabilităţi. Dar, cel puţin deocamdată, acest proiect nu a fost supus votului consilierilor locali, pentru faptul că trebuie să stea 30 de zile la transparenţă. Proiectul a fost elaborat doar la sfârşitul lunii trecute.

Potrivit Corinei Drăghici, purtător de cuvânt în cadrul Primăriei municipiului: „da există un astfel de proiect care a fost elaborat împreună cu Camera Taximetriştilor Arad tocmai pentru a veni în ajutorul persoanelor cu handicap şi nu mă refer aici doar la cele aflate în scaun cu rotile ci şi la cei care suferă de alte handicapuri. Am elaborat acest proiect deoarece suntem obligaţi de legea privind transportul în regim de taxi  să asigurăm un anumit număr pentru aceste persoane. De altfel au fost firme de taxi care s-au arătat dispuse să modifice maşinile astfel încât să corespundă cerinţelor, bineînţeles din veniturile proprii, iar cei de la Camera Taximetriştilor au înţeles şi au acceptat acest lucru. Dar asta nu înseamnă că noi vom obliga firmele să facă asta”.

Oare merită?

De altfel, Daniel Tomuţa, preşedintele Camerei Taximetriştilor Arad s-a arătat mulţumit de acest proiect pentru că „trebuie să ne gândim şi la acest fel de persoane ”, doar că „sincer nu ştiu câte firme de taxi sunt dispuse să aloce atâţia bani din bugetul propriu pentru modificarea maşinii conform standardelor cerute. Şi mai ales câte persoane cu dizabilităţi vor folosi aceste mijloace de transport. Dar dacă aşa cere legea trebuie să o respectăm”. Pentru acordarea autorizaţiei de funcţionare în regim de taxi trebuie îndeplinite anumite criterii prin care sunt îndeplinite punctajele de departajare: în funcţie de capacitatea cilindrică, vechimea autovehiculului, clasificarea autovehiculului conform normelor de poluare Euro, vechimea în ani de când transportatorul desfăşoară autorizat activitatea de transport, gradul de protecţie al pasagerilor sau efortul investiţional al transportatorului autorizat. Rămâne de văzut câte firme de taxi vor accepta să investească bani în achiziţionarea rampei şi modificarea maşinii (care costă suficient), când proiectul va fi aprobat şi va fi pus în aplicare.

Nu cunosc în detaliu proiectul

Puţine firme s-au interesat în detaliu de condiţiile acestui proiect. „Sincer nu ştiu foarte multe despre acest lucru, dar dacă trebuie respectată legea asta e. Oricum trebuie să ne interesăm şi să discutăm care vor fi tarifele pentru acest mijloc de transport, condiţiile ce trebuiesc îndeplinite şi multe alte detalii. Dar dacă se rămâne la faptul că doar se eliberează autorizaţia de transport în regim de taxi necesară, iar restul cheltuielilor le suportăm noi nu cred că pot să mă conformez acestui proiect. Şi asta din pricina faptului că eu sunt doar pe dispecerat, maşinile nefiind proprietatea mea personală sau a firmei. Iar din acest considerent nu le pot impune angajaţilor, care lucrează pe maşina lor proprie să şi-o modifice, pe banii câştigaţi prin munca lor, pentru că aşa cere legea”, a precizat Vasile Vasiloiu, director al unei companii arădene de taxi.

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Corina_Timpa ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
fashiondays.ro