Stire

La Arad - Examenul psihologic, o formalitate

14.05.2008 ⋅ 0 comentarii

În fiecare an profesorii sunt nevoiţi, sau cel puţin aşa ar trebui, să susţină un examen psihologic, care să le dea dreptul de a-şi profesa meseria sau nu. Cu toate că probleme există, rata de promovabilitate a unor astfel de examene este de aproape 100 %.

Direcţiunea fiecărei instituţii de învăţământ trebuie să asigure şi să organizeze acest examen. Ei trebuie să ia legătura cu un cabinet psihologic, care să susţină examenul cu fiecare profesor în parte. De cele mai multe ori însă, acest examen este trecut cu foarte multă superficialitate sau chiar este considerat ca fiind inutil. Asta în cazul în care foarte multă lume vorbeşte pe la colţuri că un astfel de examen ar trebui tratat cu foarte multă seriozitate, înregistrându-se foarte multe cazuri de profesori cu probleme psihice destul de grave. Astfel de voci fac parte chiar din structuri de conducere din învăţământul arădean, însă când vine vorba de vreo declaraţie oficială, se acoperă totul sub masca muşamalizării. De obicei astfel de cazuri nu trec de direcţiunea instituţiei de învăţământ, oricare ar fi ea, motivele fiind probabil tocmai acela de a proteja persoana respectivă. S-ar putea însă ca acest ajutor să aibă şi reacţii negative, în special asupra elevilor. Inspectorul general şcolar, prof. Marius Gondor ne declară: „La noi nu s-au înregistrat până acum cazuri în care să avem vreo plângere împotriva unui astfel de profesor. Asta nu înseamnă că ele nu or fi existând. Direcţiunea fiecărei şcoli este obligată să evalueze în fiecare an pregătirea psihologică a fiecărui cadru didactic“.  Tot el continuă: „Trebuie înţeles că profesorii sunt şi ei oameni şi au aceleaşi probleme ca oricare alţii“. Am discutat şi cu direcţiunea unei şcoli pentru a afla cum stau lucrurile în astfel de cazuri. Iliţa Moldovan este directoarea Şcolii Generale „Mihai Eminescu“ din Arad: „Şcoala noastră dispune de un astfel de cabinet psihologic, unde profesorii îşi fac examenul. Anul acesta nu l-am făcut deoarece nu era necesar. Acum doi ani, fiecare profesor a primit câte un formular, l-a completat şi asta a fost tot. Sunt de părere însă că un astfel de examen ar trebui efectuat cu mai multă rigurozitate“, spune Iliţa Moldovan. Desigur că învăţământul românesc nu se confruntă deocamdată cu probleme grave în acest sens, dar neimplicarea la timp acolo unde ar trebui, s-ar putea să ducă în final la efecte catastrofale pentru elevi.

 

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Adrian_Cotuna ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
fashiondays.ro