Stire

Ce oferă candidaţii onor? electoratului arădean

25.11.2008 ⋅ 0 comentarii

Campania electorală aduce, pe lângă deja celebrele promisiuni din mai toate platformele politice şi aspecte concrete cu care fiecare candidat iese în faţa alegătorilor. Este vorba despre aşa-numitele materiale de campanie electorală, mici cadouri simbolice cu care politicienii încearcă să convingă oamenii să îşi amintească de ei în ziua votului.

În colegiile din judeţul Arad, oferta electorală în acest domeniu este destul de bogată. Evident, şi aici apar elemente ale campaniei pentru votul uninominal, în sensul că mai toate partidele au lăsat acest aspect la latitudinea fiecărui candidat, care în funcţie de bugetul personal de care dispune poate să iasă în faţă cu o ofertă bogată sau diversificată sau cu mici daruri simbolice. Primul care a marcat puncte pe acest teren a fost liberalul Cristian Stragea, care, încă înainte de demararea oficială a campaniei electorale, a umplut localităţile colegiului său cu mese de tenis de masă şi echipament specific. Mascată sub forma unei campanii pentru sănătatea tineretului arădean, donaţia lui Stragea face deliciul copiilor şi tinerilor care au încins adevărate campionate de ping-pong cu materialul oferit de politician. Stragea mai oferă fulare albastre, la fel ca şi colegiu său, Mihai Calimente. Liberalii cu dare de mână mai împart scurte, scufii şi căciuli cu însemne specifice. Cei mai slabi în domeniu se mărginesc la calendare cu poza candidatului şi foi volante de campanie.

Social-democraţii au o campanie austeră, pe măsura fondurilor mai mici ale unui partid de opoziţie. Edeleni Coloman, liderul de campanie al PSD + PC ne-a declarat că se merge pe brichete cu însemnele partidului, pliante, pixuri dar şi fulare roşii. Lia Ardelean, în colegiul în care candidează, oferă şi veste, pe lângă pliante şi brichete sau calendare.

Preşedintele PRM, Nicoară Creţ, îşi bazează campania mai mult pe prezenţa personală în colegiu dar nu evită nici calendarele cu fotografia sa sau afişele. Per ansamblu însă, campania PRM poate fi considerată drept una austeră.

Nu se poate vorbi de austeritate la PD-L. Spre deosebire de celelalte partide, PD-L face campanie unitară, individualizând doar candidaţii din fiecare colegiu. Democrat-liberalii oferă scurte portocalii, fulare de aceeaşi culoare, mingi de fotbal, calendare şi pliante şi, mai ales, multe plase portocalii în care arădenii s-au obişnuit deja să-şi care produsele cumpărate din magazine sau pieţe. Nu trebuie uitate cutiile de chibrituri cu figurile candidaţilor. „Avem câte 60.000 cutii de chibrituri cu poza fiecărui candidat pe fiecare colegiu de deputat”, ne-a declarat Constantin Traian Igaş, care a precizat că fiecare alegător primeşte câte două asemenea cutii la o acţiune a PD-L.

Cu brichete, pixuri, plase sau doar cu calendare sau pliante, candidaţii speră să convingă, pe ultima sută de metri a campaniei, alegătorii să le dea votul. După campanie, acestea vor rămâne amintiri despre modul cum a fost pregătită prima rundă de alegeri generale uninominale din România post-decembristă.

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Glasul_Aradului ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
fashiondays.ro