Stire

Fosta Direcţie a Muncii, divizat? ?n dou? instituţii

10.12.2008 ⋅ 0 comentarii

Direcţia de Muncã şi Protecţie Socialã se împarte în douã instituţii, Agenţia Judeţeanã pentru Prestaţii Sociale şi Direcţia de Muncã şi Incluziune Socialã, AJPS, care vor simplifica demersurile persoanelor beneficiare de prestaţii sociale. Agenţia Judeţeanã de Prestaţii Sociale are 25 de angajaţi, dintre care 8 funcţionari provin din cadrul Agenţiei Judeţene de Ocupare a Foreţei de Muncã iar 17, din fosta Direcţie de Muncã şi Protecţie Socialã. Instituţia are menirea de a gestiona şi administra plata prestaţiilor sociale de care beneficiazã familia.

Noutatea pe care aceastã instituţie o implementeazã este realizarea unui sistem informaţional centralizat care grãbeşte procesarea plãţilor, simplificarea procedurii de stabilire a drepturilor de prestaţii sociale ale beneficiarului şi plata efectivã dar şi evitarea erorilor de plãţi necuvenite. „Agenţia este rezultatul efectiv de unificare a prestaţiilor sociale sub o singurã umbrelã. Beneficiarul este vãdit avantajat putându-se adresa unei singure instituţii, având un dosar unic pe familie, care va permite o viziune de ansamblu asupra beneficiarilor. Astfel vor fi reduse drumurile şi demersurile prin implementarea unui sistem eficient şi mult mai comod. Instituţia se va ocupa de gestionarea şi adimistrarea alocaţiilor pentru nou-nãscuţi, alocaţiile de stat şi cele complementare, stimulente, ajutoare pentru încãlzire, îndemnizaţii şi diverse plãţi al cãror beneficiar este familia“, a declarat Diana Spridon, director executiv adjunct Agenţia Judeţeanã pentru Prestaţii Sociale. O a doua instituţie creatã prin restructurarea Direcţiei de Muncã este Direcţia de Muncã şi Incluziune Socialã, (DMIS) ca fiind abilitatã se se ocupe de capitolul incluziunii sociale. În aceastã categorie vor intra finanţãrile de proiecte de asistenţã socialã iniţiate de serviciile sociale şi ONG-uri, monitorizarea aplicãrii Legii 416/2001, referitoare la venitul minim garantat.

Evidenţa contractelor colective de muncã şi formarea profesionalã vor fi de asemenea atribuţiile DMIS. Sediul ambelor instituţii rãmâne acelaşi ca şi în cazul fostei Direcţii a Muncii, strada Gheorghe Lazãr, numãrul 20. „Sediul instituţiilor rãmâne acelaşi deocamdatã, pentru cã plãtim o chirie modicã, drept pe care l-am obţinut cu greu. Dupã cum se ştie, avem procese pe rol cu Camera de Comerţ, reprezentanţii acesteia susţinând cã nu avem dreptul de a mai funcţiona cu chirie, pentru cã ar fi trecut cei trei ani pe care legea referitoare la clãdiri retrocedate îi prevede. Noi considerãm ca datã de început în calcularea anilor, luna martie a anului trecut când am obţinut decizia, deci avem tot dreptul“, a declarat Carmen Iosup, purtãtoare de cuvânt AJPS Arad.

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Sandra Stoler ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
fashiondays.ro