Stire

Tichetele de vacanţă ? o măsură anticriză susţinută de oamenii de afaceri arădeni

26.02.2009 ⋅ 0 comentarii

Camera de Comerţ Industrie şi Agricultură din Arad, alături de un număr important de alte Camere judeţene, susţin demersul privind introducerea folosirii tichetelor de vacanţă ca o alternativă suplimentară în realizarea pachetelor salariale oferite de societăţile comerciale, ca un factor de creşterere a circulaţiei turistice interne, ca o măsura cu efect de antrenare multiplă în pachetul de măsuri anticriză.

Pe parcursul anului 2008 s-a desfăşurat, în diferite forme şi la diferite nivele, activitatea de lobby şi advocacy pentru adoptarea Legii Voucherelor/Tichetelor de vacanţă, pentru angajaţi.
„Consecvenţi ideii că această măsură legislativă are un efect de antrenare pentru economie, prin creşterea circulaţiei turistice interne, prin efectul multiplicator al turismului, considerăm că actul normativ trebuie să se înscrie inclusiv în pachetul de măsuri anticriză”, explică Nicolae Băcanu, preşedintele Camerei de Comerţ Arad.
De asemenea preşedintele CCIA consideră că este şocant modul subiectiv în care se abordează subiectul, fără a se intra în profunzimea fenomenului economic: efectul multiplicator al turismului; bunele practici din Europa cu această modalitate de stimulare a turismului intern; ponderea redusă în PIB a turismului în România - sub 2%   ( 10 % în Ungaria, 14%  în Malta etc.); efectul benefic al concediilor în recuperarea forţei de muncă; reducerea evaziunii fiscale în turism, peste 40% în turismul rural; reducerea notei de plată la medicamente; crearea resurselor financiare pentru cofinanţarea proiectelor menite să absoarbă fondurile europene ce au ca termen limită, în bună parte, anul 2013, nivelul de absorbţie a acestor fonduri, inclusiv a celor pentru turism,  fiind cu mult sub nivelul aşteptărilor.
„Seria argumentelor se poate completa, cu riscul de repetare, cu faptul că, pentru multe judeţe ale ţării – inclusiv Aradul,  turismul constituie o alternativă a dezvoltării durabile, aşa cum s-a dovedit a fi în multe ţări europene şi ale lumii, prin efectul său multiplicator”, spune Băcanu.

Sursa: Observator.info

Autor: (S.R.) ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro