Stire

Bandă suplimentară la cobor?rea de pe podul Decebal

17.03.2009 ⋅ 0 comentarii

Primăria încearcă să găsească o soluţie pentru ambuteiajele care se creează la coborârea rampei de acces pe podul Decebal, dinspre zona centrală a municipiului. Podul Decebal reprezintă principalul mijloc de traversare a râului Mureş pentru accesul înspre zona centrală respectiv dinspre zona centrală spre Micălaca. Intersecţia dintre b-dul Dragalina şi strada N. Bălcescu preia mare parte din traficul rutier de tranzit (vehicule cu masa autorizată mai mică de 3,5 t) dinspre Timişoara spre Nădlac şi Oradea, astfel încât traficul este sufocat.

În scopul creşterii fluenţei traficului rutier, a eliminării stocajelor auto de pe podul Decebal şi pentru scăderea poluării datorate staţionării prelungite a vehiculelor la traversarea intersecţiei sus amintită, primăria consideră că se impune amenajarea unei benzi suplimentare, de virare la dreapta, la coborârea rampei de acces pe pod, care va avea menirea să preia vehiculele ce doresc realizarea acestei manevre, decongestionându-se astfel traficul pe podul Decebal. Valoarea unei astfel de investiţii variază între 229 000 de euro şi 296 000 de euro, în funcţie de varianta aleasă.
Conform proiectului, banda de viraj dreapta va avea lungimea de 121,00 m, lăţimea de 3,50 m fiind încadrată de un trotuar, în lungime de 119,00 m, cu lăţimea de 1,50 m. În zona intersecţiei va fi prevăzută o insulă pentru separarea celor două fluxuri de vehicule (direcţia înainte şi viraj dreapta), lăţimea benzii de virare la dreapta în zona insulei de separare va fi supralărgită la 5,50 m. Pe B-dul General Dragalina banda de viraj dreapta va fi continuată cu o pană de racordare în flux în lungime de 17.50 m, scopul acesteia fiind să crească siguranţa traficului în intersecţie şi fluidizarea fluxului de vehicule care realizează această manevră.
Pentru realizarea benzii suplimentare, este necesară lărgirea rampei de acces pe podul Decebal, rampa  actuală fiind în vecinătatea pistei de atletism a liceului Moise Nicoară. Pentru a nu afecta pista, proiectantul propune ca soluţii tehnice de consolidare 2 variante: realizarea unei umpluturi din balast armat sau realizarea unor ziduri de sprijin de greutate, din beton armat.
Pentru siguranţa circulaţiei a fost necesară proiectarea de panouri protecţie pietonale pe bordura ce separă carosabilul de trotuar pe o lungime totală de 100,00 m, pe partea dreaptă a trotuarului repoziţionat fiind prevăzut parapet pietonal în lungime de 105,00 m.

Sursa: Observator.info

Autor: Flavius Ghender ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro