Stire

Aeroportul din Arad reduce din cheltuieli, dar şi veniturile sunt mai mici dec?t anul trecut

23.04.2009 ⋅ 0 comentarii

Salariaţii sunt totuşi „ocrotiţi”: vor fi reduse doar 3 posturi, banii pentru tichetele de masă sunt mai mulţi decât anul trecut, iar primele se dau în continuare Conform bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2009 rectificat al SC Aeroportul Arad SA, veniturile pentru 2009 sunt de 6.100.000 de lei, faţă de 7.300.000 de lei în 2008. Transferurile obţinute de la Consiliul Judeţean sunt în acest an de 2.200.000 de lei, reprezentând doar 65% din suma obţinută anul trecut din această sursă.Faţă de anul precedent, cheltuielile materiale (cheltuielile cu energia electrică, gaz, apă, piese de schimb, materiale de întreţinere, obiecte de inventar) scad cu 14%, până la 714.000 de lei.Scăderea indemnizaţiilor de la Aeroport salvează 175.000 de lei, dar creşte suma alocată tichetelor de masăCheltuielile cu salariile şi contribuţiile sociale în sumă de 2.701.700 lei au fost stabilite pe baza  organigramei şi  a prevederilor contractului colectiv de muncă. Nu s-a aplicat nicio creştere salarială pentru acest an, dar nici nu vor fi disponibilizări masive. Numărul de angajaţi se modifică anul acesta de la 74 la 71. Scăderea fondului de salarii faţă de anul precedent, cu 175.000 de lei, se datorează în principal scăderii cheltuielilor cu indemnizaţiile membrilor Consiliului de administraţie, a cenzorilor şi a reprezentanţilor  Consiliului Judeţean Arad în A.G.A.Contribuţiile la fondul de pensii private au fost calculate în limita a 200 euro/ persoană/an, conform prevederilor Codului fiscal fiind  recunoscute cheltieli deductibile la nivelul anului 2008. Dacă anul trecut s-au cheltuit 14.000 de lei pentru acest lucru, anul acesta se vor cheltui 52.000 de lei.Cheltuielile de protocol au înregistrat şi ele o scădere cu 13%, ajungând la suma de 12.000 de lei. Cea mai drastică reducere de cheltuieli s-a aplicat însă la capitolul cheltuieli de reclamă şi publicitate, unde s-a calculat suma de 24.000 de lei, cu 66% mai puţin decât anul trecut. A crescut în schimb valoarea dedicată tichetelor de masă acordate angajaţilor, de la 149.700, la 156.000 de lei. De altfel salariul mediu lunar pentru un angajat este în acest an de 2.182 de lei, cu 110 lei mai puţin decât în 2008. În ceea ce priveşte banii obţinuţi de directorul Dan Bălăcel pentru îndeplinirea obiectivelor stabilite pentru societate, conform contractului de mandat, anul acesta suma va fi de 106.200 de lei.La „alte cheltuieli” a fost trecută suma de 1.361.000 de lei, adică doar 61% din suma de anul trecut. Cu toate acestea, nu s-a renunţat la prime, care sunt încadrate la acest capitol cu 80.000 de lei. Este vorba despre primele pentru asigurarea de răspundere civilă aeroportuară, clădiri, bunuri şi auto.Pentru cursurile de perfecţionare şi pentru examenele de autorizare se vor cheltui 22.000 de lei, iar pentru deplasări şi detaşări în ţară şi străinătate încă 60.000 de lei.Societatea are şi creanţe, în valoare de 500.000 de lei, pentru asta fiind întocmit un program de recuperare. Datoriile Aeroportului ajung în acest an la 500.000 de lei.În dreptul profitului estimat pentru acest an a fost trecută suma de 12.000 de lei.

Sursa: Observator.info

Autor: (D.M.) ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro