Stire

Work&Travel - o modalitate de a c?ştiga bani şi de a ?experimenta? un nou stil de viaţă

20.05.2009 ⋅ 0 comentarii

Programul Work&Travel, desfăşurat pe perioada vacanţei de vară, este destinat studenţilor care vor să lucreze în străinătate, în cadrul diferitelor companii, oferind totodată, pe lângă câştigul finaciar şi avantajul de a cunoşte oameni, locuri şi culturi noi. Este o modalitate de a călători şi de a vizita locuri la care înainte nici nu îndrăzneau să viseze, de a-şi îmbunătăţi cunoştinţele de limba engleză, de a câştiga experienţă şi de a-şi crea noi contacte care le vor fi folositoare ca proaspeţi absolvenţi şi de ce nu, poate fi începutul unei cariere strălucite. Majoritatea ofertelor de muncă sunt în domenii precum: restaurante, hoteluri, brutării şi magazine. Tinerii din Arad care vor să plece la muncă în străinătate pot aplica pentru SUA, Grecia sau Spania. Cel mai greu este să reuşească pentru SUA, deoarece este necesar să fie integralişti, să aibă media peste 8,5, să ştie foarte bine limba engleză şi să meargă la Bucureşti pentru viză. Cei care aleg Grecia sau Spania nu trebuie să fie integralişti şi nici cu viza nu au probleme. Studenţii care se înscriu în program li se pune la dispoziţie o bază de date cu angajatorii şi locurile de muncă disponibile. Ei trebuie să completeze o cerere şi să bifeze în ordinea preferinţelor unde şi ce ar vrea să facă. Salariile variază între 500-1000 de dolari, în funcţie de angajator şi de ce oferă angajatului. De exemplu, la un salar de 500 de dolari, studentului i se asigură cazarea, mâncarea, transportul de la locul de muncă la camera unde este cazat şi chiar un bonus de 2000 de dolari, dacă lucrează în acelaşi loc pe toată durata şederii, fără întrerupere. De asemenea, sunt locuri de muncă, unde salariul este de 1000 de dolari/euro, dar fără ca studentul să mai beneficieze de alte facilităţi. Simona Topor şi Elena Sveţ sunt două studente care au fost în SUA prin programul Work&Travel, în anii trecuţi şi vor repetat experienţa şi în această vară.
Simona Topor:Prima dată am fost în SUA, în vara lui 2006, în Cleveland, Ohio, după care, în 2007 şi 2008 am fost în Naples, Florida, unde este minunat. În 2006, prima dată când am fost, nu ştiam cum stau lucrurile pe acolo, dar ne-am obişnuit repede... îţi faci uşor prieteni acolo, lumea este foarte deschisă şi prietenoasă. În acea vară am fost prin New York, Pennsylvania, West Virginia, Cascada Niagara. A meritat de fiecare dată. Nu doar în ideea banilor, fiindcă uşor îţi recuperezi banii pe care i-ai investit în program, câştigam aproximativ 1700 de dolari pe lună, dar şi pentru toate lucrurile pe care le-am făcut acolo, pentru ce am vizitat şi toate cumpărăturile pe care le-am făcut. În anul 2007, a fost cea mai frumoasa vară de până acum din viaţa mea. Naples e chiar “raiul pe pământ”, fără doar şi poate. Lucram la un restaurant, tipic american, de familie, unde întreaga echipă a fost extraordinară. Am mai avut un job şi la un magazin de haine din mall. Cât timp am stat în SUA am văzut Disney, Universal Studios, Bush Garden, Miami, Fort Lauderdale şi alte câteva orăşele din Florida. Mi-am făcut foarte mulţi prieteni. În 2008 am fost din nou în Florida, tot în Naples, am lucrat la acelaşi restaurant... a fost frumos. În fiecare vară mi-am recuperat banii pe care i-am investit în program şi m-am întors şi cu bagajele pline cu tot felul de lucruri şi cadouri pentru cei de acasă.
Elena Sveţ:Am fost de două ori în State cu Work&Travel, la Cape Code şi Alabama. Prima dată am fost acum doi ani, la Cape Code, Massachusetts, unde, în cele trei luni petrecute acolo am avut trei locuri de muncă: la o brutărie, un restaurant şi un motel. Vara trecută am fost în Alabama, tot cu acelaşi program, la Guls Shores, unde am stat tot trei luni. Acolo am lucrat la un magazin de suveniruri şi la un restaurant. Am stat cu chirie, nu am avut cazarea asigurată, dar a meritat oricum. Câştigam între 1500 şi 2000 de dolari pe lună, din care 300 de dolari îi dădeam pe chirie. Cel mai mult mi-a plăcut în Massachusetts, şi din cauza climei, e mai caldă, dar şi pentru că acolo mi-am făcut mai mulţi prieteni, cu care păstrez legătura şi acum. În timpul şederii în State am vizitat New York-ul şi Bostonul şi am fost la tot felul de concerte. Mi-a plăcut foarte mult, a meritat din plin. În această vară mă voi întoarce în Alabama, tot cu Work&Travel.

Sursa: Observator.info

Autor: Corina Huţan ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii