Stire

Preţul asigurării auto depinde de c?t de prudent e şoferul, dar şi de maşina condusă sau v?rstă!

10.06.2009 ⋅ 0 comentarii

Şofer în vârstă de peste 40-50 de ani, cu carnet auto de peste patru ani, care conduce un autoturism marca Ford, Volkswagen, Toyota, Hyundai sau Logan. Acesta ar fi, pe scurt, portretul-robot al celui mai bun client pentru poliţa Casco pe care ”îl vânează” în general companiile de asigurări. În plus, pentru a beneficia de poliţă Casco mai ieftină cu până la 10%, respectivul client trebuie să aibă domiciliul în judeţe precum Harghita, Botoşani, Călăraşi, unde se pare că există cei mai prudenţi conducători auto, la polul opus situându-se regiuni precum Argeş, Constanţa, Bacău, Timişoara, Sibiu, Cluj. Pe de altă parte, posesorii de BMW, Audi, Mercedes sau Ferrari sunt spaima companiilor de asigurări, provocând multe accidente soldate cu daune mari. Un alt criteriu luat în calcul de asigurători la calculul primei de asigurare pentru poliţa Casco este vârsta. Specialiştii din domeniu au constatat că în cazul poliţelor amintite există o daunalitate de două ori mai mare la conducătorii auto sub 28 de ani, comparativ cu cei mai înaintaţi în vârstă. Şoferii care reuşesc să se ferească de accidente sunt recompensaţi din plin de companiile de asigurări. De exemplu, Asirom oferă reduceri de până la 45% la poliţele Casco pentru conducătorii auto care nu au accidente timp de patru ani consecutivi. În schimb, cei imprudenţi sunt penalizaţi cu poliţe mai piperate cu 10% în următorul an, dacă au avut accidente. Şi cei de la Generali Asigurări oferă reduceri pentru conducătorii auto care nu au avut daune timp de cel puţin trei ani, reducerea putând ajunge la 20-30% în funcţie de diverşi factori. Concret, prima anuală de asigurare pentru un Logan din anul 2006, în valoare de 4.000 euro, poate varia între 170 şi 240 euro, pentru asigurare Casco - toate riscurile, cu franciza 100 euro per eveniment.Pe de altă parte, dacă în urmă cu doar câţiva ani companiile de asigurări ofereau reduceri de până la 10% pentru conducătorii auto femei, acum nu se mai practică aceste discounturi. Motivul - una dintre directivele europene interzice discriminarea între bărbaţi şi femei chiar şi în ce priveşte tarifarea, ne explică unul dintre reprezentanţii unei companii de asigurări. Cât priveşte criteriul stării civile, acesta este folosit de doar câţiva asigurători care se bazează pe experienţa unor companii din străinătate. Referitor la evoluţia pieţei de profil din acest an, reprezentanţii Allianz Ţiriac au comentat că în prezent cererea de poliţe Casco este în declin, din cauza atât a denunţării unui număr de contracte de leasing, cât şi a problemelor financiare ale unor companii care renunţă să îşi mai dezvolte parcul auto.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro