Stire

Cabinetul unui deputat ne costă lunar peste 10 000 de lei!

25.06.2009 ⋅ 0 comentarii

Suma cuprinde costurile legate de întreţinerea cabinetului parlamentar, sediul şi salariile angajaţilor. La aceşti bani, se mai adaugã deplasãrile şi telefoanele, plus salariul. Dacã adãugãm şi aceşti bani, ajungem la un cost / deputat de peste 30 000 de lei! Aradul are 8 deputaţi  Afişarea cheltuielilor fiecãrui deputat pe siteul de internet al Camerei Deputaţilor a produs o serie de discuţii privind sumele din bugetul statului pe care le foloseşte fiecare parlamentar pentru transport, cazare sau cabinetele parlamentare. Astfel, s-au publicat clasamente cu cei mai cheltuitori deputaţi pe diferite categorii şi au fost analizate în amãnunt de cãtre presã şi societatea civilã sumele pe care deputaţii le folosesc pentru asigurarea funcţionãrii cabinetelor parlamentare. Cei mai mulţi deputaţi arãdeni au cinci angajaţi la birourile parlamentare, pe care îi plãtesc din suma forfetarã. Unii dintre ei mai achitã din cheltuieli şi din buzunarul propriu, deoarece banii de la Camera Deputaţilor nu sunt destui. În aceste condiţii „de crizã”, deputaţii arãdeni spun cã îşi permit puţine excentricitãţi. Cei care au apãrut printre primii din ţarã la anumite cheltuieli precum cele cu transportul în ţarã sau strãinãtate spun cã îşi pot justifica pe deplin sumele. Printre motivele invocate ar fi delegaţii oficiale în strãinãtate, participarea la diferite acţiuni în ţarã sau cumpãrarea biletului de avion în ziua plecãrii, datoritã unor schimbãri bruşte în program. Demersul conducerii Camerei Deputaţilor de a publica cheltuielile aleşilor nu a scãpat însã de critici, unii dintre deputaţi acuzând faptul cã nu au fost trecute date şi elemente din programul oficial al parlamentarilor, din cauza cãrora unele sume au avut un cuantum mai ridicat.Lucian Riviş-Tipei - cheltuieli birou parlamentar aprilie:  materiale întreţinere 3225 lei, salarii personal 7115 lei„Eu am cinci angajaţi, dintre care un şef de cabinet, un şofer şi trei consilieri. Nu prea îmi ajunge suma în momentul de faţă. Depinde de situaţie, mai contribui şi eu. Unele interpretări ale sumelor mi s-au părut exagerări. Eu am fost invitat în calitate de deputat şi membru al Comisiei pentru Culte la Suceva, la o întâlnire a comunităţilor religioase. Am avut deci o deplasare în plus şi am mai şi fost chemat în weekend la o dezbatere pe tema paşapoartelor biometrice.”
Mihăiţă Calimente - cheltuieli birou parlamentar aprilie: materiale întreţinere 4857 lei, chirii şi utilităţi 107 lei, salarii personal 4265 lei„Sunt la limită cu banii pentru că sunt destul de puţini. Voi deschide cabinete la Ineu, îl am pe cel de la Chişineu Criş şi de la Arad. Primim materiale pentru un singur cabinet, în rest trebuie să mă descurc din buzunarul propriu, având şi cinci salariaţi. Cei de la Cameră fac oricum un lucru nesimţit pentru că pun date fără explicaţie. Eu fac parte din Adunarea Parlamentară a Europei Centrale şi am fost plecat pe baza unor invitaţii aprobate şi de Biroul Permanent. În mandatul trecut nu am fost niciunde, dar acum am fost în calitate oficială într-o singură lună la Washington, Paris şi Tallin.”
Ciprian Luca - cheltuieli birou parlamentar aprilie: materiale întreţinere 4249 lei, salarii personal 6273„Eu am şase angajaţi. Toată suma forfetară o folosesc pentru plata lor. Mie nu îmi mai rămâne nimic, eu nu am chirie pentru că spaţiul este la partid şi la mine acasă. Am angajaţi care sunt şi pe colegiu, aproape toţi fiind membri de partid, mai puţin şeful de cabinet. Am un secretar, consilieri, şofer, aş putea lucra însă şi cu mai mulţi. Fiecare beneficiază de suma forfetară după cum doreşte, însă tot de acolo ni se trage şi telefonul. În politică se bagă bani, eventual scot doar cei care lucrează în administraţie.”
Marius Gondor – cheltuieli birou parlamentar aprilie: materiale întreţinere 4909 lei, chirii şi utilităţi 49 lei, salarii personal 5428 lei„Eu am la Biroul Parlamentar trei angajaţi, am avut patru dar unul a plecat. Avem foarte multe cheltuieli cu întreţinerea, deplasări, birotică etc. Colegiul meu este mai lung şi astfel trebuie să mă deplasez foarte mult. În principiu ne ajung sumele, deşi mai punem şi de la noi. Facem economii, nu cumpărăm cine ştie ce hârtie. Cheltuim cu blândeţe.”
Iustin Cionca – cheltuieli birou parlamentar aprilie: materiale întreţinere 5215, chirii şi utilităţi 120 lei, salarii personal 4735 lei„Am cinci angajaţi pe care îi plătesc din suma forfetară. Sunt mai la început şi încă nu am făcut un calcul exact de cât aş avea nevoie. Însă vă spun că un cabinet parlamentar ideal ar fi compus dintr-un şef de cabinet, un jurist, un om pentru relaţia cu administraţiile locale, un om pe problemele sociale, un secretar, un om pentru relaţiile cu mass-media şi eventual cineva la departamentul de imagine. Toate astea pentru că peste trei ani mergi din nou în faţa alegătorilor şi trebuie să fii bine pregătit pentru că nu le poţi avea în vedere chiar pe toate. Faceţi dumneavoastră un calcul şi împărţiţi suma la 5 angajaţi şi vedeţi ce salarii sunt. Pentru atâţia bani, ce specialist poţi să aduci?”Petru Farago – cheltuieli birou parlamentar aprilie: materiale întreţinere 4467 lei, salarii personal 5892 lei„Am doi angajaţi pe contracte de muncă şi alţi trei pe contract civil. Mă încadrez în plafon cu toate aceste cheltuieli însă mai depinde şi de la lună la lună. Personal, am avut cheltuieli mai mari cu transportul pentru că am făcut rezervarea la biletul de avion prea târziu, în aceeaşi zi. Asta mi s-a întâmplat pentru că am putut pleca acasă mai repede în câteva săptămâni.”Deputaţii Claudia Boghicevici şi Adrian Niţu nu au putut fi contactaţi. Claudia Boghicevici are pe luna aprilie cheltuieli cu materialele de întreţinere în cuantum de 4972 lei şi cu salariile de 5892 lei. Deputatul Adrian Niţu a cheltuit în luna aprilie 3565 lei, a plătit chirii în valoare de 1071 lei şi a dat salarii personalului în cuantum de 5680 lei.

Sursa: Observator.info

Autor: Lucian Cozma ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro