Stire

?n Arad funcţionează 180 de spălătorii auto şi abia c?te una are cu ce se lăuda...

03.07.2009 ⋅ 0 comentarii

Criza financiară nu ocoleşte nici spălătoriile auto. Aici însă, în afară de tarif, şi calitatea serviciului poate reprezenta un punct de atracţie. În Arad, spălătoriile de maşini s-au înmulţit ca şi ciupercile după ploaie, dar nu toate oferă servicii profesionale.  Înainte de criză, afacerea părea profitabilă. Un calcul economic simplu arăta că după nici două săptămâni de activitate, cheltuielile de funcţionare se amortizau. Numai că marea bulversare economică nu a ocolit nici acest domeniu, şi toate calculele au fost date peste cap. Numărul clienţilor s-a micşorat, iar cei care intră acum într-o spălătorie auto caută şi altceva decât cel mai bun preţ: cea mai bună calitate!Mihai P. este unul dintre arădenii care şi-au încercat norocul în acest domeniu; şi-a deschis o spălătorie auto în decembrie 2008, pe strada Renaşterii, din Micălaca, unde concurenţa este mare: mai sunt acolo alte şase spălătorii! Totuşi, părea că rentează. Acum, după jumătate de an, părerea lui Mihai este că o spălatorie auto nu mai este o afacere atât de profitabilă ca în anii precedenţi; în perioadă de criză spălătoriile mici vor avea de suferit! Proprietarul spune că factorii care pot afecta afacerea sunt locul de amplasare, condiţiile oferite clienţilor care aşteaptă ca maşina să fie curăţată, spaţiul verde.Mihai deţine o spălătorie modernă şi se bucură de o clientelă fidelă. Majoritatea muşteriilor săi sunt persoane fizice, dar sunt şi firme cunoscute în Arad care apelează la serviciile sale. Pentru a-şi cosmetiza maşina, la această spălătorie, arădenii trebuie să plătească suma de 15 lei.Părerile sunt împărţite, dar majoritatea celor care deţin o spălătorie sau lucrează în domeniu spun că această afacere nu mai este atât de profitabilă ca anul trecut, venitul este mai mic.Alin conduce o spălătorie pe strada Cozia. Spune că anul acesta numărul de clienţi a scăzut nu numai datorită crizei financiare, ci şi a vremii ploioase. Clienţii vin mai rar să îşi cosmetizeze maşinile: „este mai mult o chestie psihologică” - susţine Alin. Cele mai solicitate servicii sunt spălarea maşinii şi curăţatul interior/exterior, pentru acestea, clienţii vor scoate din buzunar în jur de 21 de lei. Alin consideră că nu este atât de important amplasamentul, cât calitatea oferită clienţilor şi seriozitatea personalului. În medie, 40 de clienţi apelează  zilnic la serviciile acestei spălătorii. Odată cu venirea căldurii, în week-end nu prea este de lucru, deoarece arădenii pleacă să se relaxeze. Ziua cea mai aglomerată este cea de luni. Doamna Erdelyi Daniela care deţine o spălătorie auto pe strada Andrei Şaguna, ne spune că, din păcate, spălătorii sunt foarte multe, în jur de 180. Proprietara lucrează fără angajaţi, de 15 ani, în acest domeniu, şi spune că din acest an numărul clienţilor a scăzut foarte mult, datorită problemelor financiare. Nu crede că afacerea este de viitor. Ne spune că serviciile cele mai solicitate în această perioadă sunt spălatul maşinii şi tratatul cu ceară lichidă. Clienţii acesteia vor trebui să plătească  în jur de 26 de lei, preţul include spălatul maşinii, plus ceară.Patronul unei alte spălatorii de pe str. Şaguna ne-a relatat că oamenii nu mai vin ca în alţi ani; numărul de clienţi a scăzut drastic în ultimele şase luni. Deşi este perioadă de criză, conducătorul auto caută calitatea serviciilor în detrimentul preţurilor foarte reduse. Aici preţul unei spălări costă în jur de 20 de lei.Preţurile diferă de la o spălătorie la alta, totuşi din relatările celor care lucrează în acest domeniu, pentru o afacere prosperă, cei mai importanţi factori sunt raportul dintre calitate şi preţ. Spălătoriile care asigură condiţii mai bune şi lucrează cu tarife rezonabile câştigă teren în faţa spălătoriilor improvizate.

Sursa: Observator.info

Autor: Diana Niculae ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro