Stire

La Arad 471 de persoane cu handicap primesc indemnizaţii şi 329 beneficiază de un asistent personal

27.07.2009 ⋅ 0 comentarii

Conform statisticilor înregistrate la Serviciu Social din Arad, numărul asistenţilor personali, cât şi a indemnizaţiilor primite de persoanele cu handicap este în continuă creştere. Din totalul de 11.000 de persoane cu handicap, încadrate în toate cele 4 grade, numai cei care au gradul I, adică grav, se încadrează să beneficieze de un asistent personal sau de indemnizaţie, după cum doreşte persoana cu handicap.
Din datele furnizate de către Primăria Arad prin Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară rezultă că la nivelul municipiului Arad sunt înregistraţi până la data de 30 iunie, un număr de 800 de persoane cu handicap grav, atât minori cât şi adulţi. Aceste persoane, care sunt încadrate în gradul grav de handicap au dreptul conform legislaţiei specifice să opteze pentru un asistent personal sau să încaseze indemnizaţia corespunzătoare.Au optat pentru asistent personal un număr de 329 de persoane cu handicap grav, acestea având un asistent personal angajat cu carte de muncă de la Primăria Arad.„Cele mai multe persoane cu handicap refuză un asistent personal pentru a primi indemnizaţia. Acestea au dreptul să aleagă între un asistent personal şi indemnizaţia care se acordă în bani. Anul acesta am avut şi foarte multe încetări de dosare, pentru că multe persoane fie au decedat, fie nu s-au încadrat în gradul grav de handicap”, spune Cezar Jancă, şef serviciu social din cadrul Primăriei Arad.Numărul de indemnizaţii cuvenite părinţilor, respectiv adultului sau reprezentantului legal al persoanei cu handicap este de 471, iar suma totală plătită, cumulată de la începutul anului, penstru salariile asistenţilor personali şi a indemnizaţiilor persoanelor cu handicap grav este de 3.047.239 lei.Dosarul asistentului persoanal depus la Serviciul Prestaţii Sociale trebuie să conţină pentru persoanele bolnave: o xerocopie după buletinul de identitate sau certificatul de naştere,  după certificatul de handicap şi o decizie de pensie sau talon. Persoana care se angajează trebuie să depună următoarele acte: copie după buletin şi după ceretificatul de naştere, declaraţie notarială, dosar medical şi fişă de aptitudini, cerere tip, dispoziţie cu privire la instituirea unei măsuri de ocrotire, acordul persoanei cu handicap vizavi de de angajarea asistentului personal. De asemenea, dosarul asistentului personal depus la Compartimentul Resurse Umane va trebui să conţină cerere de angajare, carnet de muncă, adeverinţă medicală de la medicul de familie precum că este apt pentru muncă, original şi copie după actul de studii, după certificatul de naştere şi cel de căsătorie, cazierul judiciar, o copie şi originalul certificatului persoanei cu handicap şi un dosar plic.

Sursa: Observator.info

Autor: Nicoleta Boşnigeanu ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro