Stire

Transportul ROLA de probă, blocat pentru moment de un protest la Vladimirescu!

30.07.2009 ⋅ 0 comentarii

Primul transport de probă al TIR-urilor pe calea ferată nu a fost lipsit de incidente. În zona Vladimirescu, una dintre firmele care administrează linia industrială a blocat calea ferată cu traverse de fier. La faţa locului au sosit imediat poliţiştii iar conflictul a fost rezolvat rapid.  21 TIR-uri au fost încărcate în Bucureşti, într-o garnitură de tren pentru ca CFR Marfă să poată estima durata şi costurile transportului autotrenurilor pe calea ferată. Într-un comunicat remis de către Ministerul Transporturilor se arată că trenul „a parcurs noaptea trecută distanţa de la staţia CFR Bucureşti Progresu până la staţia CFR comuna Vladimirescu, Arad, în 15 ore şi 30 minute, fără nici un fel de incidente”, cu două ore mai puţin decât ceea ce s-a  propus iniţial. CFR Marfă a încheiat însă un contract doar cu 2 din cele 3 firme care sunt coproprietare pe liniile secundare din zona Vladimirescu. Aşa se face că atunci când TIR-urile au ajuns în terminalul ROLA, nu şi-au mai putut continua drumul, pentru că linia ferată a fost blocată. Aproximativ 20 de angajaţi ai unei firme ce administrează acest  tronson  au pus traverse de fier peste calea ferată, motivând că un astfel de trasnport le deteriorează liniile ferate.  Protestul s-a încheiat însă în momentul în care poliţiştii au sosit la faţa locului.În aceste condiţii, şoferii de TIR sunt mulţumiţi de reluarea transportului automarfarelor pe calea ferată. Şoferii s-au declarat, la Arad, mulţumiţi de acest sistem de transport, deşi colegi de-ai lor au avut câte ceva de obiectat. Unii dintre ei au reclamat faptul că vor pierde din bani, în condiţiile în care sunt plătiţi pentru kilometrii parcurşi sau că vor înregistra întârzieri la transportul mărfii.CFR Marfă urmează să stabilească tarifele acestui tip de transport, după negocierile cu transportatorii. Trenul ROLA a funcţionat în România din 2005, timp de doi ani. UE a cerut reluarea acestui tip de transport, pentru decongestionarea şoselelor. CFR Marfă dispune de 160 vagoane moderne pentru transportul a 60 de automarfare pe garnitură, în fiecare zi.„Este o satisfacţie pentru noi că am reuşit sa punem in aplicare acest proiect de tip ROLA care nu a mai fost funcţional de trei ani de zile şi care va reuşi să decongestioneze drumurile publice, în mare măsura de traficul greu. Vorbim aici in principal despre camioanele care tranziteza Romania. Doar la aceste 21 de autocamioane, care au fost urcate pe tren, putem spune că am eliminat o coadă de aproximativ 2 Km pe şosele. Beneficiile nu se vor vedea doar in trafic ci si in bugetul ministerului si al comunitătilor locale pentru ca reducem astfel uzura infrastrucurii rutiere. În plus acest tip de transport este incurajat de Uniunea Europeana ca o alternativa ecologică. În acest moment suntem în discuţie cu Ministerul Mediului pentru a găsi soluţii de subvenţionare pentru acest tip de transport şi în acelaşi timp vom încerca să atragem toţi transportatorii cu un preţ cât mai atractiv pentru urcarea unui camion pe tren”, a declarat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro