Stire

Mega-intersecţia autostradă-DN7-drum express Arad-Oradea, am?nată nedefinit din cauza litigiilor pentru terenuri

27.10.2009 ⋅ 0 comentarii

În planurile de dezvoltare a infrastructurii din împrejurimile municipiului Arad intră şi construirea unei mari intersecţii, în zona Staţiunii de Cercetare Ceala, care să lege DN7 de autostradă şi de drumul express Arad-Oradea. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor,  Eusebiu Pistru, spune că mega-intersecţia din vestul oraşului nu va putea fi construită deocamdată, deoarece în zonă se află terenurile aflate în litigiu între Staţiunea de Cercetare şi un grup de persoane fizice. Atât conducerea Staţiunii, cât şi grupul de investitori, îşi revendică dreptul de proprietate asupra 28 de hectare teren din zonă, suprafaţă vizată de către Ministerul Transporturilor pentru construirea autostrăzii. În urmă cu mai multe săptămâni, Eusebiu Pistru declara pentru ziarul „Observator Arădean” că munictorii de pe şantierul autostrăzii trebuie să „sară” peste bucata de teren aflată în litigiu, până la clarificarea situaţiei juridice. Acum, se pare că s-a găsit totuşi o soluţie pentru ca autostrada să nu fie afectată. „Pe terenurile acelea în litigiu trebuie să fie construită de fapt intersecţia cu DN7 şi drumul expres Arad-Oradea, care ia 25 hectare. În proiectul iniţial al autostrăzii nu era trecută nicio intersecţie acolo. Deoarece în evidenţe apărea ca proprietar statul român, am zis să luăm atunci tot terenul. Interscţia va fi construită atunci când va începe lucrul la drumul expres Arad-Oradea. Până atunci sperăm că nu vor mai fi probleme juridice cu terenul”, a declarat Eusebiu Pistru. Interesant este că actualul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat în repeteate rânduri că drumurile expres nu reprezintă o prioritate deoarece generează costuri la fel de mari ca şi autostrăzile, neavând însă aceleaşi facilităţi pentru şoferi. De altfel, drumul naţional dintre Arad şi Oradea este în curs de modernizare, secretarul de stat Pistru declarând că între timp s-a mai recuperat din decalajul faţă de planul iniţial. Amânarea construirii intersecţiei din zona centrului comercial „Armonia” nu va afecta însă accesul spre viitoarea autostradă Nădlac-Arad-Timişoara. „Vom face accesul spre autostradă prin două bretele, adică două drumuri normale de două benzi, unul care urcă şi unul care coboară”, a explicat arădeanul Eusebiu Pistru. Conform secretarului de stat, pentru realizarea celor două bretele de acces vor trebui expropriate alte terenuri, lucru ce se va dispune printr-o Hotărâre de Guvern, după măsurătorile necesare. Obiectul conflictului între Staţiunea de Cercetare şi grupul de persoane fizice îl reprezintă, de fapt, banii primiţi ca despăgubire de la stat pentru terenul expropriat. Din moment ce proiectul drumului expres spre Oradea este deocamdată o utopie asemănătoare „autostrăzii suspendate”, se pare că adevăratul câştigător al conflictului juridic dintre cele două părţi este... Ministerul Transporturilor.

Sursa: Observator.info

Autor: (L.C.) ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro