Stire

ANES atrage atenţia asupra publicităţii sexiste din peisajul audiovizual rom?nesc

29.10.2009 ⋅ 0 comentarii

Agenţia Naţională pentru Egalitatea de Şanse între femei şi bărbaţi (ANES) a sesizat Consiliului Naţional al Audiovizualului cu privire la o reclamă a mărcii de autoturisme Porsche, care conţine mesaje sexiste, aducând atingere imaginii şi demnităţii femeilor din România.
Reclama în cauză prezintă o femeie cu o ţinută vestimentară „seducătoare” care se apropie de un autoturism şi se aşează pe scaunul din dreapta, în timp ce o voce de fundal afirmă: „Femeilor le place Porsche!”, iar replica bărbatului care se aşază la volanul maşinii este : „Dar bărbaţii le conduc!”.
Din perspectiva ANES, modalitatea vizuală prin care femeia este reprezentată precum şi mesajul audio folosit în reclamă reproduc un stereotip sexist la adresa femeilor, potrivit căruia, în general, resursele financiare şi materiale (în cazul de faţă un autoturism) sunt deţinute de bărbaţi, la care femeile pot avea acces doar prin apel la sexualitate.
În acest sens, ANES a recomandat CNA să dispună retragerea imediată a reclamei în cauză din spaţiul audiovizual.

Sursa: Observator.info

Autor: AradCity ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro