Stire

S-a lansat un studiu referitor la inserţia socio-profesională a absolvenţilor de şcoli profesionale şi tehnice

30.10.2009 ⋅ 0 comentarii

Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională (CJRAE) Arad, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Arad şi Consiliul Judeţean au lansat proiectul „Studiu privind inserţia socială a absolvenţilor de învăţământ profesional şi tehnic”. La lansare au participat reprezentanţi ai IŞJ dar şi directori şi profesori de la şcoli din municipiu şi judeţ.
Proiectul are scopul de a cunoaşte gradul în care s-a făcut inserţia profesională a absolvenţilor de învăţământ profesional şi tehnic dar şi a ratei de continuare a studiilor la următorul nivel de calificare . „Prin acest proiect ne adresăm tuturor absolvenţilor (promoţia 2009) de liceu tehnologic, atât ruta directă cât şi ruta progresivă (nivel 3 de calificare) şi absolvenţii de şcoala de artă şi meserii (SAM, nivel 2 de calificare), care nu şi-au mai continuat studiile, la 6 şi la 12 luni de la absolvire” explică Angela Plăcintar, director CJRAE Arad.Până acum nu s-au făcut statistici şi nu s-a urmărit evoluţia absolvenţilor acestor forme de învăţământ. Nu se ştie cu precizie numărul absolvenţilor de învăţământ profesional şi tehnic care îşi continuă studiile la un nivel superior de calificare, dar nici numărul persoanelor încadrate în muncă şi numărul celor care lucrează în domeniul dobândit. Mai mult, în ultimul timp, la nivel de judeţ, au apărut o serie de filiale de companii multinaţionale ceea ce a adus o cerere mare pe piaţa forţei de muncă de personal specializat pe diferite domenii. Totuşi Şcolile Profesionale nu corespund cu ceea ce se cere pe piaţă iar acest studiu va ajuta unităţile de învăţământ să aibă specializări, în urma cărora absolventul să se poată încadra în muncă, în domeniul în care s-a specializat. „La finalul proiectului vom şti care este numărul absolvenţilor de învăţământ profesional tehnic încadrat în muncă, care este ponderea acestora din totalul absolvenţilor, care sunt universităţile specializate pentru care au optat aceşti absolvenţi, care este numărul celor care nu continuă studiile dar şi care sunt cauzele şi motivele care au stat la baza deciziei de a nu continua studiile. De asemenea vom afla şi care sunt domeniile şi calificările solicitate pe piaţa muncii dar şi dacă există sau nu adecvare între calificarea deţinută şi ocupaţia practicată la locul de muncă a absolvenţilor”, ne mai spune Angela Plăcintar. Proiectul se derulează în doi ani, realizându-se o bază de date conform metodologiei, anchete sociologice la 6 luni – 1 an de la absolvire, activităţi de informare, promovare şi diseminare.

Sursa: Observator.info

Autor: (S.R.) ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro