Stire

A fost inaugurat podul de pontoane necesar construirii centurii oraşului ?n regim de autostradă

28.11.2009 ⋅ 0 comentarii

Un obiectiv foarte important pentru şantierul centurii în regim de autostradă a fost inaugurat ieri de către managerul de proiect al tronsonului, Herbert Neumann, şi de către primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă. Este vorba despre un pod de pontoane peste râul Mureş, construit chiar pe direcţia viitorului pod-componentă a centurii Aradului în regim de autostradă, proiect denumit “Arad Bypass” şi realizat de către consorţiul "FCC Construccion & Porr Tehnobau". Podul de pontoane a fost construit în numai o lună, urmând a fi folosit pentru transportul materialelor de construcţii dintr-o parte în alta a Mureşului. “ Tot transportul pentru autostradă va fi făcut pe acest pod. Avem un necesar de 1,7 metri cubi umplutură pentru realizarea acestei lucrări. În principal, acest pod a fost realizat pentru a nu intra traficul greu prin oraş”, a spus managerul de proiect Herbert Neumann.  Utilitatea podului de pontoane a fost subliniată şi de primarul Gheorghe Falcă, acesta subliniind că traficul greu necesar construcţiei autostrăzii nu va trece pe străzile din municipiu. “Ne cerem scuze prietenilor noştri, locuitorilor din cartierul Alfa, pentru disconfortul cauzat de şantier. Dar după ce va fi gata autostrada, cartierul Alfa va face parte din centrul oraşului”, a spus primarul. Se pare că pentru începerea construcţiei la podul “mare” peste Mureş ar mai fi nevoie de anumite avize ale unor instituţii deconcentrate, dar şi de autorizaţia de construire finală. “În momentul în care vom avea autorizaţia de construcţie finală a podului vom începe construcţia”, a mai spus Hebert Neumann, cel care a dat vara lui 2011 ca termen de finalizare, dacă totul va merge bine. “Fac un apel la toate structurile deconcentrate să fie prompte în a da toate avizele necesare autostrăzii”,  a spus şi primarul despre aprobările necesare construcţiei podului peste Mureş, adăugând însă că nu există probleme cu vreun aviz sau cu vreo instituţie mai înceată.  Capacitatea de încărcare optimă a podului este de maximum “două vehicule încărcate şi două descărcate”, conform unui panou instalat la intrarea pe pod. Este foarte important de ştiut, însă, faptul că podul nu este deschis circulaţiei obişnuite, nici măcar pietonilor. Singurii care îl pot folosi sunt angajaţii de pe şantierul autostrăzii, care trebuie să fie foarte atenţi să nu frâneze brusc şi să nu ruleze cu o viteză mai mare de 5 kilometri pe oră.

Sursa: Observator.info

Autor: (L.C.) ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro