Stire

Acuzaţie gravă: s?rbii folosesc pentru un vagon de tren documentaţie cu sigla fabricii arădene de vagoane călători, Astra!

03.12.2009 ⋅ 0 comentarii

Oficialii companiei arădene susţin că în afara vagonului AVA, a cărui licenţă a costat Astra 36 de milioane de dolari, în discuţie este şi un boghiu special, de la o altă fabrică din Arad. Pentru un vagon, carcasa şi boghiul reprezintă coloana vertebrală
„Patriotul local Liviu Bobar copiază vagonul AVA, de la Astra Vagoane Călători SA,  în Serbia” – aceasta este informaţia pe care am primit-o ieri de la societatea arădeană, între două şedinţe ale boardului de conducere care a analizat măsurile pe care le va lua, ca urmare a situaţiei create. „Suntem revoltaţi şi nu ne putem explica iresponsabilitatea de care dă dovadă acest individ. Vom acţiona pe toate căile, astfel încât cel puţin de data aceasta să se pună capăt şirului de ilegalităţi” – ne-au declarat oficialii companiei arădene. Fost director general la CFR Marfă, Liviu Bobar a fost numit după plecarea de la Bucureşti director general în Serbia al unei fabrici a societăţii Grampet, firmă care a preluat la preţ de fier vechi vagoane şi locomotive declarate ca fiind în plus pentru CFR Marfă, în ajunul privatizării companiei – chiar în mandatul lui Bobar. Acesta declara la vremea respectivă că asocierea s-a făcut cu scopul valorificării unui excedent de material rulant. Licenţa vagonului AVA a costat Astra Vagoane Călători 36 de milioane de dolari, şi a fost cumpărată din Franţa. Ca o curiozitate: Liviu Bobar a lucrat şi el la Astra, dar potrivit preşedintelui grupului de firme, a fost destituit. Marca vagonului este protejată în Uniunea Europeană, în Serbia şi în Ucraina. Dar se pare că legea nu înseamnă mare lucru, atunci când este vorba de persoane venite dintr-un sistem unde şi-au putut permite aproape orice, unde unele norme juridice sunt aproape facultative. Potrivit informaţiilor celor de la Astra Vagoane Călători SA, pe proiectele din Serbia figurează numele companiei arădene. Mai mult, aceleaşi surse indică şi faptul că se lucrează şi la un boghiu Y25, pentru care licenţa de fabricaţie este deţinută de Astra Vagoane Marfă. „Vagonul este spre finalizare, pe desene figurează Astra. Avem această informaţie dintr-o sursă credibilă, şi vom lua toate măsurile să ne protejăm. Explicaţia este una singură: Liviu Bobar a avut acces la documentaţie, în cadrul Astra Vagoane Călători SA. Avem informaţii că este sprijinit în implementarea proiectului de un tehnolog care se află în relaţie contractuală cu noi, Cornel Haristiade. Suntem foarte decişi să acţionăm, pentru că nu putem permite să ni se întâmple aşa ceva, trebuie să ne protejăm şi pe noi, dar în acelaşi timp să determinăm respectarea legii” – a declarat, pentru ziarul Observator, conducerea firmei arădene.

Sursa: Observator.info

Autor: Andrei Ando ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro