Stire

Ce oferă administraţia pentru cei 10 lei minim pe lună pentru locul de parcare?

18.12.2009 ⋅ 0 comentarii

Ce se va întâmpla cu aceşti bani, care va fi destinaţia lor şi cine îi va administra?

Iată comentariile, pe articole, formulate de asociaţia P.A.E.M. Arad, condusă de Cristian Gantner.
Art. 2. (1)În parcările de reşedinţă se va atribui câte un loc de parcare pentru fiecare apartament/spaţiu cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, indiferent de numărul de persoane/familii care îl locuiesc sau numărul de autoturisme deţinute, cu excepţia persoanelor care deţin garaje autorizate pe domeniul public.Prevederea este discriminatorie pentru că defavorizează apartamentele în care locuieşte o familie numeroasă, în care există mai multe maşini, faţa de o familie mai puţin numeroasă cu acelaşi număr de maşini. La licitaţie, fiecare are dreptul la maxim un singur loc. În concret, o persoana singură va avea dreptul la acelaşi număr de locuri de parcare ca şi o familie (sau două familii) care locuiesc în acelaşi apartament şi au două maşini.
Art. 6. (1)Atribuirea locurilor din parcările de reşedinţă se va face numai persoanelor fizice domiciliate/rezidente sau persoanelor juridice proprie-tare ale unor apartamente în imobilele arondate acestor parcări.Termenul „sau” presupune o egalitate de tratament între persoanele fizice şi cele juridice. În fapt, persoanele juridice sunt ficţiuni de drept constituite pentru realizarea unui scop legal al persoanelor fizice. În concret, o persoană fizică licitează la domiciliul său un loc de parcare şi la sediul firmei sale un alt loc de parcare. În concluzie, se poate afirma că posesorii de persoane juridice sunt favorizaţi.
Art. 6 (2)Nu pot participa la procedura de atribuire persoanele fizice care nu pot dovedi domiciliul/rezidenţa şi persoanele juridice care nu pot dovedi calitatea de proprietar al unui apartament, în imobilele arondate parcării de reşedinţă respective.Alineatul contravine legislaţiei în vigoare. Domiciliul sau reşedinţa se declară pe proprie răspundere. În aceste condiţii, expresia „nu poate dovedi domiciliul sau reşedinţa” anulează prevederea legală care instituie dreptul unei persoane da a-şi declara pe proprie răspundere domiciliul.
Art. 7. În cazul în care numărul de solicitanţi este mai mic decât numărul de locuri de parcare amenajate, se pot atribui locuri de parcare şi pentru locatarii din imobilele apropiate care nu au primit locuri în parcarea de reşedinţă aferentă acestora sau se pot atribui mai multe locuri de parcare pentru acelaşi apartament.În cazul numărului egal dintre locurile de parcare şi numărul de autoturisme, nu se justifică nicio licitaţie. Asta înseamnă că de la adoptarea hotărârii aceşti locuitori datorează la bugetul local o taxă suplimentară fără să primească în schimb nici un alt serviciu public. 
Art. 8. (1)Contractele de închiriere se încheie pe o perioadă de 12 luni numai după achitarea integrală a chiriei. Locatarul are dreptul de a folosi locul de parcare 24 ore/zi.Ce se întâmplă cu chiriaşii care se mută şi nu mai au nevoie de locul de parcare? De ce să plătesc chiria din decembrie încă din ianuarie?
Art. 9. Contractele de închiriere se pot încheia şi pe o perioadă mai mică de 12 luni (în cazul persoanelor care se prezintă ulterior la o procedură de atribuire/licitaţie) cu condiţia ca acestea să expire la aceeaşi data pentru toţi locatarii din zona respectivă.Ce legătură are un locatar cu altul şi cum poate o relaţionare între doi locatari să creeze obligaţii pentru domeniul public?
Art. 12. Chiria pentru un loc de parcare va fi de 10 lei/ lună şi se achită integral la data atribuirii locului respectiv.Ce oferă administraţia pentru cei 10 lei minim pe lună pentru locul de parcare? Ce se va întâmpla cu aceşti bani, care va fi destinaţia lor şi cine îi va administra?
Art. 13. În vederea participării la procedura de atribuire/licitaţie, solicitanţii vor depune la asociaţia de proprietari/ locatari din care fac parte următoarele documente.Ce se întâmplă dacă nu există asociaţii de proprietari? Constituţia României prevede liberul acces la dreptul de asociere. Prin prevederile proiectului, Primăria Arad prevede obligaţii pentru asociaţiile de proprietari. Acest mecanism presupune o relaţie de subordonare. Asociaţiile de proprietari sunt independente şi se supun numai legilor organice  şi statutului propriu. O hotărâre de Consiliu Local nu are rangul de lege organică, astfel încât să creeze obligaţii pentru asociaţiile de proprietari. 
Art. 15. (1)După primirea documentelor, asociaţiile de proprietari/locatari le vor depune la Primăria Municipiului Arad, Direcţia Patrimoniu – Serviciul Administrare Parcări, pe bază de tabele centralizate urmând a fi înştiinţaţi de data, ora şi locul în care va avea loc procedura de atribuire/ licitaţie, precum şi de numărul de locuri amenajate în parcarea de reşedinţă aferentă imobilului/imobilelor din care fac parte.Autoritatea publică nu gestionează decât spaţiul public aflat în proprietate publică sau privată a unităţii administrativ-teritoriale şi nu poate să stabilească obligaţii pentru persoane fizice fără o plată corespunzătoare pentru munca depusă şi cu acordul persoanelor care se angajează. Un alt tip de raport obligaţional privind activităţi cu caracter dependent îl constituie activitatea voluntară dar după cum însuşi termenul o sugerează aceasta este şi trebuie să fie voluntară.
Art. 19. Comisia de atribuire/licitaţie va analiza documentele depuse de solicitanţi (prin Asociaţia de proprietari/locatari) şi va întocmi lista cu solicitanţii acceptaţi să participe la procedura de atribuire/licitaţie excluzând de la participare pe cei care nu au prezentat în totalitate documentele sau care nu se încadrează în prevederile prezentului regulament. Art. 20. Prin dispoziţia primarului, pe baza planului de situaţie privind amplasarea parcajelor, se va stabili numărul de locuri care urmează a fi atribuite/licitate pentru asociaţia de proprietari/ locatari, respectiv pentru fiecare imobil din cadrul asociaţiei, cu asigurarea rezervărilor stabilite de lege pentru persoanele cu handicap, veterani de război şi beneficiarii Decretului - Lege nr. 118/1990, locatari ai asociaţiei respective Art. 21. (1)Preşedintele comisiei de atribuire/licitaţie va anunţa numărul de locuri din parcarea de reşedinţă aferent asociaţiei pentru care se desfăşoară procedura şi numărul de solicitanţi admişi la procedură, precum şi modul de desfăşurare a procedurii.Raport ierarhic? Cum se va stabili cine participă la licitaţie şi pentru ce loc de parcare, dacă aferente unui bloc sunt 10 locuri de parcare şi 15 doritori?
Art. 29 a. Constituie contravenţie ocuparea unui loc în parcarea de reşedinţă fără deţinerea abonamentului de parcare pentru locul respectiv, atribuit conform prezentului regulament şi se sancţionează cu ridicarea autovehiculului, la dispunerea reprezentanţilor Poliţiei Rutiere. Eliberarea autovehiculului ridicat se va face numai după achitarea taxelor de ridicare, transport şi depozitare, aprobată de Consiliul Local al Municipiului Arad. (3) Primăria Municipiului Arad nu răspunde de asigurarea locului de parcare în cazul ocupării abuzive a acestuia, de către alte persoane decât titularul contractului de închiriere.Prevederea este abuzivă în sensul în care un alt cetăţean neriveran nu mai are dreptul de a utiliza spaţiul public fiindcă acesta a fost închiriat unor alţi cetăţeni şi fără ca administraţia să ofere pentru neriverani o soluţie la nevoile lor. Considerăm principiul de drept „qui prior tempore potior jure” (primul în timp primul în drept) ca fiind soluţia cea mai echitabilă pentru spaţiile cu destinaţie de parcare. Dacă am plătit locul de parcare şi un vecin sau un străin îl ocupă eu nu mă pot adresa nimănui? Fac plângere penală pentru tulburare de posesie? 

Sursa: Observator.info

Autor: (C.P.) ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro