Stire

Bacalaureatul 2010 aduce schimbări majore ?n organizare şi ?n evaluarea candidaţilor

28.12.2009 ⋅ 0 comentarii

Metodologia examenului de Bacalaureat din 2010 aduce schimbări majore, precum evaluarea şi certificarea competenţelor lingvistice (competenţele de comunicare în limba maternă şi într-o limbă de circulaţie internaţională) şi a competenţelor digitale pe parcursul anului şcolar. 
Probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale au statut de probe obligatorii, iar susţinerea lor este o condiţie necesară pentru participarea la probele scrise. Astfel, examenul de Bacalaureat va începe cu evaluarea  competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, care va avea loc în perioada 15-17 februarie 2010. Rezultatul evaluării competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română nu se exprimă prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competenţă conform unei grile a descriptorilor competenţei de comunicare: utilizator mediu, utilizator avansat, utilizator experimentat. Următoarea probă este evaluarea  competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, programată în intervalul 17-19 februarie 2010. Examenul va continua cu evaluarea competenţelor digitale, în perioada 19-29 aprilie 2010. Proba de evaluare a competenţelor digitale se desfăşoară în laboratoarele de informatică din fiecare unitate şcolară, intervalul de timp alocat rezolvării subiectului fiind de 90 de minute.În ceea ce priveşte modalitatea de certificare a competenţelor digitale, în funcţie de punctajul obţinut se va stabili nivelul de competenţă digitală a candidatului, astfel : începător (0-25 puncte), nivel mediu (26-50 puncte), avansat (51-74 puncte), utilizator experimentat (75-100 puncte). La următoarea probă,  proba de evaluare a competenţei lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal, care se desfăşoară în perioada 31 mai – 4 iunie 2010, elevii pot alege oricare limbă modernă studiată în liceu, indiferent dacă a fost studiată drept limba 1, limba a 2-a sau limba a 3-a de studiu, dacă a fost studiată în regim normal, intensiv, bilingv ori dacă a fost disciplină obligatorie sau opţională. Evaluarea competenţei lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională se face prin trei tipuri de probe, după cum urmează: probă scrisă, cu durata de 90 minute; probă orală, cu durata de 10-15 minute; probă de înţelegere a unui text audiat, cu durata de 20 de minute. Rezultatul evaluării se certifică prin nivelul de competenţă corespunzător Cadrului european comun de referinţă pentru limbi. Elevii care promovează pe parcursul învăţământului preuniversitar examene  cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine, respectiv pentru certificarea competenţelor digitale, au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste probe, la cerere şi conform unei metodologii şi  listei examenelor cu  recunoaştere internaţională care pot fi echivalate, aprobate prin ordin al Ministrului Educaţiei, Cercetării şi Inovării.

Sursa: Observator.info

Autor: Simina Roz ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro