Stire

Compania de Apă Arad nu intenţionează să majoreze preţul la consumul de apă şi canalizare p?nă ?n lunile mai-iunie

13.01.2010 ⋅ 0 comentarii

S.C. Compania de Apă S.A. Arad, prin director economic Gheorghe Ardelean, a anunţat că nu intenţionează să majoreze tarifele la consumul de apă şi canalizare până în lunile mai-iunie, în cazul în care nu vor fi creşteri spectaculoase ale ratei inflaţiei.  Compania de Apă Arad a accesat un credit de la o bancă europeană în vederea reabilitării reţelei de apă şi a semnat un contract în care s-au stabilit clauze de majorare a preţului de apă, majorare care se calculează în funcţie de rata inflaţiei. Gheorghe Ardelean susţine însă că o eventuală creştere a preţului apei nu avantajează deloc compania pentru că orice majorare atrage după sine o scădere a consumului. “Am făcut un studiu din care a reieşit că orice majorare a preţurilor impune o scădere a consumului. Bugetul unei familii este relativ constant, iar când are loc o majorare, aceasta tinde să consume mai puţin”, a declarat acesta. Preţul actual al apei este de 2,21 lei/ mc, ceea ce înseamnă că pentru un litru de apă consumată se plăteşte 0,00221 lei, iar pentru canalizare preţul este 2,34 lei/mc, tarifele fiind preluate de anul trecut. În comparaţie cu anul 2007, preţurile nu au crescut atât de mult, având în vedere în data 31.10.2007, preţul la apă era de 1,97 lei/mc, iar la canalizare 1,33 lei/mc (epurare biologică) şi 0,62 lei/mc (epurare mecanică). Potrivit directorului economic al Companiei de Apă Arad, comparativ cu energia electrică, gaz, telefon, cablu TV, salubritate, tarifele consumului de apă sunt cele mai mici. Termenul de plată, stabilit în conformitate cu legislaţia în vigoare, este de 15 zile de la data emiterii facturii. Dacă nu se plăteşte în decurs de 15 zile, abonaţii mai pot achita consumul de apă şi canalizare în termen de 30 de zile în care nu se calculează penalităţi. Dacă în a 46-a zi nu s-a achitat factura, se vor calcula penalităţi de întârziere începând din ziua 16 şi abonaţii vor fi debranşaţi de la sistemele de alimentare cu apă, respectiv de canalizare, iar rebranşarea se va face doar după plata integrală a debitului. Ardelean a mai declarat că cei de la Compania de Apă încearcă să fie înţelegători cu abonaţii şi de aceea le şi oferă posibilitatea de a-şi achita facturile în decurs de o perioadă mai îndelungată (45 de zile). Însă se întâmplă ca unii să-şi facă un obicei din a-şi achita plăţile cu întârziere. Numărul mediu al restanţierilor la sistemele de alimentare cu apă, respectiv canalizare este aproximativ 1% ceea ce înseamnă cca. 600 abonaţi/lună, iar aceştia sunt consideraţi ca fiind rău-platnici. Potrivit declaraţiilor lui Ardelean, în urma somaţiilor şi a neplăţii facturilor, s-au înregistrat 348 abonaţi debranşaţi pe toată perioadă anului trecut.

Sursa: Observator.info

Autor: Annamária Bálint ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro