Stire

Bugetul Consiliului Judeţean Arad, adoptat ?n unanimitate

25.02.2010 ⋅ 0 comentarii

Consilierii judeţeni au adoptat în unanimitate Bugetul propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului Judeţean Arad, în cadrul şedinţei ordinare ce a avut loc ieri, începând cu ora 13:00. În 2010, bugetul Consiliului Judeţean este de 177.511 mii de lei, cea mai mare sumă urmând a fi repartizată administraţiilor publice locale (82.794 mii lei). Şedinţa Consiliului Judeţean de ieri a avut, însă, nu mai puţin de 36 de puncte pe ordinea de zi, marea majoritate fiind aprobate în unanimitate. Excepţiile au fost proiectele de hotărâre privind repartizarea către bugetele locale a cotei de 20% din unele venituri la bugetul de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, susţinerea proiectelor de infrastructură şi a celor de dezvoltare locală, respectiv pentru finanţarea unor cheltuieli privind drumurile comunale şi judeţene. În aceste două cazuri, consilierii PSD şi PNL prezenţi la şedinţă au votat împotrivă, nemulţumiţi de faptul că mai multe primării conduse de membri ale celor două partide au fost scoase de pe lista elaborată de conducerea CJA.  Pe lângă proiectul de buget, cel al fondurilor externe nerambursabile, consilierii judeţeni au mai aprobat şi actualizarea Planului de amenajare a teritoriului judeţean, bugetele instituţiilor din subordine, majorarea valorii de inventar a unor bunuri aparţinând respectivelor instituţii, precum şi calendarul evenimentelor culturale, educative, artistice, sportive, pe anul 2010. De asemenea, au fost aproabate şi organigrama CJA sau statul de funcţii.Votul „împotrivă”, singura formă de protest a opoziţiei Gradul maxim de suspans al şedinţei a fost atins atunci când numărătoarea a ajuns la punctul 16 de pe ordinea de zi, cel referitor la repartizarea către administraţiile locale a cotei de 20% din unele venituri ale bugetului de stat (TVA sau impozit pe venit), pentru echilibrarea bugetelor locale sau investiţii. Dacă în forma iniţială a proiectului, nouă localităţi nu figurau ca primind alocări din cota de 20%,  în cea finală, numărul localităţilor „vitregite” s-a redus la cinci: Chişineu-Criş, Vladimirescu, Şimand, Craiva, Socodor. Toate aceste localităţi au primari de altă factură politică decât PDL, acest aspect fiind sesizat de către liderul consilierilor judeţeni PSD, Gheorghe Sabău. „Am dori nişte explicaţii privind faptul că cinci localităţi, cu primari PSD, PIN şi PNL, nu au primit deloc bani, în timp ce toate localităţile PDL au primit bani”, a spus Sabău. Răspunsul a venit de la preşedintele CJA, Nicolae Ioţcu. „Dacă doriţi o replică din punct de vedere politic, v-aş trimite la un judeţ vecin, Hunedoara, unde primarii PDL nu au primit bani”, a spus Ioţcu în primă fază, trecând apoi la argumente mai punctuale. „Chişineu-Criş  este o localitate cu 12 miliarde fond de rulment necheltuiţi de anul trecut, primarul de acolo a refuzat un proiect de 10 milioane euro cu cofinanţare 2%. În Vladimirescu avem cea mai mare investiţie pe care o derulează Consiliul Judeţean, drumul Horia-Vladimirescu, ce datorită condiţiilor meteo nu a putut fi finalizat. De ce nu spuneţi şi de alte localităţi, precum Igenşti sau Pleşcuţa, cu proiecte apă şi canalizare? Cred că bugetul acoperă necesităţile legate de confinanţările proiectelor”, a conchis Nicolae Ioţcu. În cele din urmă, proiectul de hotărâre în cauză a fost aprobat fără votul celor şase consilieri PSD şi PNL prezenţi, dispuşi pe ultimul rând al sălii din noua clădire a Consiliului Judeţean. Aproape aceiaşi consilieri au votat „împotrivă” (minus unul faţă de cei şase) şi la proiectul privind repartizarea fondurilor către administraţiile locale pentru lucrări de reparaţii la drumurile judeţene şi comunale. Sumele în plus faţă de proiectul iniţial, atât pentru localităţile care iniţial nu primeau bani, cât şi pentru alte modificări, au fost incluse într-un amendament formulat de consilierul PDL Alexandru Leac, aprobat în unanimitate.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro