Stire

Primarii, sfătuiţi să raporteze la Prefectură cazurile de abuz ale instituţiilor de control asupra agenţilor economici

05.03.2010 ⋅ 0 comentarii

Sefii administratiilor locale din judet au fost convocati de cãtre Prefecuturã la o întâlnire, pentru a fi pusi la curent cu anumite hotãrâri luate recent de cãtre Guvern. Pe lângã proiectele legislative ce au fost prezentate de cãtre reprezentantii Prefecturii, primarii au mai avut posibilitatea de a spune ce alte nemultumiri mai au. Sedinta a fost condusã de cãtre subprefectii Radu Stoian si Levente Horvat, însã întâlnirea a fost onoratã doar de o treime din primarii arãdeni. Lucrul acesta nu a fost pe placul subprefectului Radu Stoian, cel care a amintit celor prezenti cã trebuie sã participe la astfel de întâlniri deoarece au si calitatea de „reprezentanti ai statului”, în raport cu alegãtorii.
 
Prima problemã abordatã a fost cea a garantiei guvernamentale pentru partea de cofinantare a proiectelor europene, derulate de cãtre Primãrii. Astfel, primarii au aflat conditiile în care pot solicita garantia, în numãr de trei. În primul rând, solicitantii vor trebui sã aibã încheiat un contract de finantare cu o autoritate de management, apoi proiectele sã fie incluse în domenii considerate a fi prioritate nationalã, iar în cele din urmã cel putin jumãtate din cheltuielile eligibile ale proiectului vor trebui sã însemne realizare de lucrãri sau achizitii de echipamente. Garantiile vor fi acordate prin intermediul Fondului National de Garantare a  Creditelor pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii. Primãrita comunei Zãdãreni, Doina Petri, a ridicat aici problema ajutorului pentru plata TVA-ului aferent proiectului pe mãsura 3.2.2., reprezentantii prefecturii spunând cã vor întreba la minister pentru o solutie si în acest caz.
Prefectul Cãlin Bibart anunta la începutul sãptãmânii cã doreste realizarea unor verificãri la institutiile de control din subordinea Guvernului, deoarece multi angajati ai acestora aplicã legea diferit, în cazuri similare. Elena Per, seful serviciului „Relatii publice servicii deconcentrate”, a reluat aceastã temã în fata primarilor. „Cei nemultumiti de controalele pe care le fac institutiile la agentii economici din localitãti sã faceti un referat si sã ni-l trimiteti. Au mai fost cazuri când pentru acelasi tip de abatere au fost date sanctiuni diferite, pentru cã legea le permitea”, a explicat Elena Per. Mai departe, Elena Per le-a spus primarilor despre facilitãtile fiscale acordate celor care angajeazã someri.
Un alt subiect de pe ordinea de zi a fost programul „Renasterea satului românesc”, prin care în fiecare comunã se vor putea construi pânã la 10 (sau 15 în cazuri deosebite) case pentru specialisti. Subprefectul Levente Horvat a explicat cã primãriile vor trebui sã identifice terenul si sã-l comunice Prefecturii pânã la sfârsitul acestei luni. O altã atributie a administratiilor locale va fi constituirea unei comisii pentru stabilirea persoanelor care vor putea beneficia de locuintele construite de stat. Casele cu douã sau trei camere vor fi date în chirie specialistilor care lucreazã în comunã, chiria putând fi plãtitã si de cãtre Primãrie, dacã se va lua decizia în Consiliul Local. Levente Hortvat a mai precizat cã în acest moment, proiectul privind construirea de case pentru specialisti în mediul rural este „la nivel de draft”, toate sugetiile primarilor arãdeni fiind trimise la Bucuresti pentru analizã. Douã astfel de sugestii vor pleca în mod sigur spre Bucuresti, viceprimarul din Sântana ridicând problema satelor care apartin de orase, pe când primarul din Birchis a spus despre satele mai mari decât centrul de comunã. Subprefectul Levente Horvat a recunoscut cã „ideologia proiectului de lege este de a construi casele în centrele de comunã”, problema urmând a fi comunicatã celor de la Bucuresti.
 
Dosarele persoanelor cu handicap împovãreazã primãriile din judet
Primarul comunei Birchis, Ioan Gutu, a reclamat situatia creatã printr-o dispozitie a Directiei pentru Asistentã Socialã si Protectia Copilului din Arad, prin care „toate actele care se referã la persoane cu handicap, certificate, dosare, sã fie întocmite de primãrii. Noi la primãrie nu avem personal, doar un referent. Va mai veni si acea lege prin care va trebui sã mai dãm bani afarã”, a spus Ioan Gutu, referindu-se la faptul cã primãriile nu au destui bani pentru a îndeplini aceastã sarcinã.  O altã problemã ar fi cã adresa DASPC nu este obligatorie, prin lege, pentru primãrii, Ioan Gutu spunând cã „treaba aceasta s-a întâmplat numai la Arad, în alte judete nu”. Reprezentantii Prefecturii au spus cã vor analiza cazul si vor lua mãsurile ce se vor impune.

Sursa: Observator.info

Autor: Lucian Cozma ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro