Stire

Deputatul Calimente acuză: "Banii pentru reabilitarea drumului Arad-Oradea s-au dus ?n campania electorală a PDL"

10.04.2010 ⋅ 0 comentarii

Deputatul PNL de Arad, Mihãitã Calimente, îi acuzã pe cei de la PDL cã au deturnat banii pentru reabilitarea drumului Arad-Oradea spre conturile partidului de guvernãmânt, prin intermediul firmelor care au primit în subantreprizã lucrarea, pentru finantarea campaniei electorale a lui Traian Bãsescu din toamna anului trecut. „Am fãcut o interpelare cãtre Ministerul Transporturilor pentru a afla situatia acestui drum. Nu a trecut termenul legal de rãspuns, de 30 de zile, dar sunt cã nu-l voi primi la timp pentru cã din informatiile pe care le am, o parte din banii pentru aceastã lucrare au fost deturnati spre campania electoralã a PDL prin firmele care asigurau subantrepriza. Altfel nu se explicã cum într-un an de zile de lucrare, drumul aratã mai rãu decât la început”, a spus deputatul colegiului 4 din judetul nostru, tranzitat de drumul national Arad-Oradea. Fiindu-i solicitate date suplimentare, liberalul Calimente a spus cã „licitatia a fost câstigatã de firma Astaldi, care a subînchiriat lucrãri unor firme arãdene si de la Bucuresti. Dupã un an de zile, unde-s banii? Cã drumul nu-i”, a arãtat deputatul.  Problema drumului Arad-Oradea va fi fãcutã cunoscutã si comisiei de anchetã a „tuturor lucrãrilor fãcute Ministerul Transporturilor, de la Senat. Voi colabora cu ei si voi cere anchetarea drumului Arad-Oradea”, a anuntat deputatul Mihãitã Calimente.

Contractul pentru Arad-Oradea: "Noi avem toate obligatiile, ei toate drepturile"
Ministerul Transporturilor „trage de pe urma imprefectiunilor contractului de reabilitare a drumului Arad-Oradea, semnat de cãtre Ludovic Orban”, spune secretarul de stat Eusebiu Pistru.  Democrat-liberalul îi cere deputatului PNL sã „îl întrebe pe Orban despre imperfectiunile contractului. Noi am oprit de douã ori lucrãrile din cauza calitãtii”, a mai spus Pistru. Din câte se pare, Ministerul nu are prea multe pârghii pentru a aplica unele sanctiuni menite sã determine constructorii în vederea realizãrii unor lucrãri de mai bunã calitate. „Contractul este unul unde noi avem majoritatea obligatiilor si ei au toate drepturile. Am oprit de douã ori lucrãrile datoritã materialelor necorespunzãtoare folosite. Constructorul are o garantie de bunã executie la Minister, pe care si-o va pierde dacã lucrãrile nu vor fi de calitate. Nu cred cã îsi permite constructorul sã piardã acei bani”, a mai explicat Eusebiu Pistru, adãugând cã angajatii ministerului (ai Companiei Nationale de Autostrãzi) verificã permanent lucrãrile. În altã ordine de idei, rãspunzând acuzatiei privind subantreprenorii lucrãrii, Eusebiu Pistru a spus cã „Ministerul Transporturilor nu are legãturã cu ei”, câstigãtorii licitatiei fiind cei care dau lucrarea în subantreprizã.
Schimb de replici si pe tema autostrãzii
Deputatul Mihãitã Calimente a mai anuntat cã va ridica în fata comisiei senatoriale si „mutarea traseului autostrãzii de pe traiectoria de la marginea orasului, lucru inadmisibil pentru specialisti. Ea trebuia initial sã treacã pe la 6 kilometri de oras, nu la 50 de metri de primele case. Se va produce poluare fonicã, noxe, iar dezvoltarea orasului este opritã spre vest. Practic, Aradului i se va construi o centurã de castitate”, a spus Mihãitã Calimente, cel care a mai tinut sã-i „multumeascã” presedintelui Traian Bãsescu „pentru faptul cã nu a dorit sã scoatã calea feratã spre Timisoara din oras”.  Rãspunsul venit din partea lui Eusebiu Pistru contine si o afirmatie cu valoare de stire: cartierele adiacente autostrãzii vor fi protejate de panouri „anti-poluare si anti-zgomot”.  „Noi sã fim fericiti cã suntem singurul oras cu 4 coborâri de pe autostradã. Oficialii din Timisoara sunt foarte supãrati pentru cã au numai douã coborâri si autostrada trece la 10-12 kilometri de oras. Pe centura Aradului, pe 8 din cei 12 kilometri vor fi montate panouri anti-zgomot si anti-poluare”, a conchis Eusebiu Pistru.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro