Stire

Taxă pe c?ini: 12 lei anual pentru fiecare c?ine!

15.04.2010 ⋅ 0 comentarii

Ne  pun taxă şi pe câini!  Vom plăti 12 lei anual pentru fiecare câine, bani folosiţi pentru finanţarea centrului de ecarisaj
Administraţia municipiului a conceput un nou regulament privind prevenirea apariţiei şi proliferării animalelor fără stăpân pe domeniul public. Acesta este disponibil pentru consultare pe site-ul Primăriei Arad.
Amendă între 500 şi 1000 de lei pentru cei care nu îşi duc animalele de companie la identificatConform proiectului de hotărâre, va lua fiinţă Serviciul Public de Gestionare a Animalelor fără Stăpân, acolo unde fiecare deţinător de animale de companie va fi nevoit să se deplaseze pentru luarea în evidenţă a câinelui, pisicii, papagalului etc.  Pe fiecare animal va fi implantat un cip conform standardelor ISO, ce va avea un cod unic de identificare la nivelul municipiului Arad. De asemenea, arădenii vor fi obligaţi să obţină carnetul de sănătate pentru animalul de companie, fără acesta nefiind implantat cipul de către doctorul veterinar. Posesorii animalelor de companie vor avea obligaţia să anunţe Primăria în termen de 24 de ore şi privind vânzarea, moartea sau fătarea animalelor. Cei care nu se vor conforma acestor prevederi sunt pasibili de amenzi cuprinse între 500 şi 1000 de lei. Sigur, pentru înregistrarea animalelor va fi percepută o taxă de 4,2 lei, posesorii de câini fiind şi mai ghinionişti: vor trebui să achite anual o taxă de 12 lei pentru fiecare animal. Stăpânii câinilor ce aparţin de instituţiile statului sunt discriminaţi pozitiv, deoarece pentru aceştia respectivele instituţii sau autorităţi nu vor trebui să achite taxa de 12 lei. 
La plimbare cu punga de plastic şi sticla de apăStăpânii nu vor avea voie să-şi lase câinii liberi (dacă au peste 15 kilograme) atunci când se află pe domeniul public, în schimb pisicile se vor putea bucura în continuare de libertate. Câinii cu muşcătură puternică vor trebui obligatoriu să poarte botniţă. Se va interzice accesul câinilor în anumite locuri publice, precum pieţe (târguri), cimitire sau ştranduri. Se va introduce şi obligaţia ca stăpânul să cureţe mizeria făcută de animalul său: acesta va trebui să poarte asupra sa o pungă de plastic în care va introduce dejecţiile animalului, dar şi o sticlă de un litru, cu apă curată, folosită pentru a curăţa locul unde animalul şi-a făcut necesităţile fiziologice. Animalele fără stăpân vor fi duse la sediul viitorului Serviciu Public pentru de Gestionare a Animalelor fără Stăpân. Eventualii proprietari vor putea să le revendice în termen de trei zile, în caz contrar ele fiind supuse procedurilor de adopţie. În privinţa sancţiunilor, cei care nu vor curăţa mizeria animalului sau îl vor lăsa să murdărească unele zone mai speciale vor primi o amendă cuprinsă între 1000 şi 2000 de lei. 
Taxă, deoarece „câinii fără stăpân nu apar din senin”Noul regulament privind regimul animalelor în municipiul Arad a fost conceput de către Serviciul Edilitar din cadrul Primăriei. Francisc Varga, consilier în cadrul acestui serviciu, ne-a spus că taxa de 12 lei pentru fiecare câine va fi folosită pentru întreţinerea câinilor fără stăpân. „Taxa e firească. Câinii fără stăpân nu apar aşa din senin, este un sacrificiu normal pentru un proprietar care trebuie să aibă grijă de câinele său”, spune Varga, adăugând că proprietarul de câini are şi responsabilitatea de a opri fenomenul înmulţirii necontrolate. Unul dintre cei care a mai participat la elaborarea proiectului este şi consilierul municipal PDL, Gheorghe Schill, preşedintele Asociaţiei Chinologice Arad. Acesta spune că „afară sunt mai mari taxele, am încercat să găsim un preţ mai mic. Banii îi vor folosi cei de la Serviciul Public de Gestionare a Animalelor fără Stăpân.  Există cipuri care costă între 20 şi 23 de lei, depinde câte vom lua. Acest proiect este făcut pe calapod european, să ne integrăm şi în acest domeniu. Se rezolvă şi problema câinilor vagabonzi , proprietarii câinilor au o responsabilitate şi cine îi va înmulţi nejustificat este răspunzător”, a explicat Gheorghe Schill. Proprietarii animalelor vor trebui să anunţe Primăria privind fiecare înmulţire sau montă, dar în proiect nu se specifică dacă noul Serviciu al Primăriei va prelua de la stăpâni un eventual excedent de pui, dacă proprietarul nu le găseşte alt stăpân şi constată că nu îi poate întreţine.

Sursa: Observator.info

Autor: Lucian Cozma ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro