Stire

Astra Vagoane Călători a semnat contractul cu Siemens! ?ncepe producţia de tramvaie la Arad!

20.04.2010 ⋅ 0 comentarii

Contractul cu firma germană este una dintre cele mai mari realizări ale industriei româneşti post-decembriste, pentru că înseamnă renaşterea unei ramuri industriale naţionale La Hotelul Intercontinental de la Budapesta, pe malul Dunării, în faţa Palatului Regal de la Buda, s-a semnat luni contractul de colaborare dintre Astra Vagoane Călători SA şi Siemens. Compania arădeană, parte a unui grup de firme patronate de omul de afaceri Valer Blidar, a parafat astfel acordul de parteneriat pe care îl discutase cu câteva săptămâni în urmă la Arad, cu reprezentanţii firmei nemţeşti.Potrivit contractului de luni, Astra va fabrica vagoane de tramvai în colaborare cu Siemens, sub denumirea Imperio. Această colaborare înseamnă de fapt relansarea unui domeniu al industriei naţionale, după mulţi ani de absenţă. Astra Vagoane Călători SA va avea partea leului în acest parteneriat, în vreme ce în prima fază nemţii vor fi furnizorii logisticii. Este unul dintre cele mai importante momente pentru economia naţională - în plină criză economică, grupul de firme care înglobează şi Astra Vagoane Călători SA mizează pe dezvoltarea unei noi industrii, care nu va crea doar locuri de muncă ci deschide o nouă direcţie de dezvoltare pentru industria naţională! Tramvaiele fabricate la Arad nu vor rula numai pe piaţa internă, ci vor viza şi pieţele de desfacere din străinătate.La Hotelul Intercontinental de la Budapesta cele două delegaţii, pe de o parte arădenii, pe de altă parte Siemens, au negociat ieri, timp de nouă ore, ultimele detalii legate de contract. Au fost de fapt ultimele retuşuri după săptămâni întregi de discuţii în cadrul cărora s-a convenit asupra termenilor colaborării. Grupul de firme Astra a fost reprezentat la cel mai înalt nivel, de proprietarul Valer Blidar, de directorul general Alexandru Truţă, de directorul economic Gheorghe Sârbu, directorul general adjunct Dan Micălăcean, directorul viitoarei fabrici de tramvaie Dorin Chiţă, consilierul Ovidiu Bologea şi directorul de dezvoltare din cadrul Biroului Permanent AGA Simona Işlicaru. Pe de altă parte, şi Siemens a deplasat la Budapesta directori generali.Iniţial semnarea contractului a fost programată la Paris, dar din pricina norului vulcanic dinspre Islanda plecarea spre capitala Franţei s-a contramandat chiar în seara dinaintea plecării, optându-se pentru o altă capitală, pe teren „neutru”. Oricum, locul ales, un hotel de cinci stele din zona istorică a Budapestei, în umbra unora dintre cele mai frumoase instituţii de cultură europene, s-a ridicat la înălţimea momentului. Fabrica de tramvaie de la Arad va fi unică în ţară, nu numai prin tehnologia folosită, ci şi prin produsul finit. Amenajarea halelor şi a liniilor de încercare a început deja cu câteva săptămâni în urmă, acum fiind în fază avansată. Directorul general al Astra, Alexandru Truţă, ne-a declarat că până la sfârşitul anului primul prototip al tramvaiului realizat integral la Arad va fi gata. Asta înseamnă că anul viitor va putea începe producţia de serie. Revenind la evenimentul de ieri, de la Budapesta, să remarcăm că deşi mai rămăseseră de discutat doar detalii lipsite de semnificaţie, discuţiile s-au prelungit totuşi asupra fiecărui punct, s-a zăbovit asupra fiecărei virgule - ceea ce accentuează importanţa contractului. Faptul că după mai multe runde prealabile de discuţii, înaintea semnării s-a mai negociat timp de nouă ore demonstrează importanţa acestui contract. Niciuna dintre părţi nu a fost dispusă să cedeze, să lase de la ea, să manifeste vreun semn de slăbiciune, dovadă că ambele şi-au deplasat la Budapesta „arsenalul greu”.   Au dezvoltat împreună Săgeata Albastră!Astra şi Siemens nu sunt la prima colaborare. Cele două societăţi au în cuprinsul relaţiei lor dezvoltarea trenului Săgeata Albastră, fabricat acum exclusiv la Arad.   La semnarea contractului, ieri seara, la ora 23.30, cele două părţi şi-au exprimat speranţa că industria constructoare de tramvaie din Europa va avea de câştigat în urma acestui parteneriat, prin apariţia pe piaţă a unui model nou, la un preţ extrem de competitiv, de o calitate ireproşabilă. În aceste vremuri, când înainte de brand contează raportul preţ-calitate, tramvaiul Imperio fabricat la Arad are marea şansă de a putea deveni o poveste de succes, similară altor produse româneşti care au cucerit Europa!

„Am negociat mult, pentru că este în interesul tuturor să ajungem la cea mai bună formulă. Acum avem deja în minte un nou proiect. Fabrica de tramvaie de la Arad va produce pentru întreaga Europă garnituri practice, aspectuoase şi la un preţ foarte bun” - Valer Blidar, proprietarul grupului de firme Astra

"Felicit Astra pentru ceea ce a realizat în ultimii ani. Este o companie în plină expansiune, pe care mizăm foarte mult. De aceea am ales să intrăm alături de ea pe piaţa românească a tramvaielor. Sunt convins că vom reuşi să ne depăşim obiectivele, pentru că avem parteneri solizi, cu care am negociat timp de şase luni fiecare amănunt al contractului." - Franz Proksch, prokurist Siemens 
"Din acest moment putem spune că avem la Arad fabrică de tramvaie. Mie nu îmi place cuvântul renaştere, nu cred că Astra a renăscut o ramură industrială naţională, ci mai degrabă că s-a dezvoltat. Am semnat acest contract după ce în luna februarie semnaserăm un protocol de colaborare pentru fabricarea de tramvaie, cu Siemens. Dacă aş fi crezut că vom vinde doar numărul de tramvaie din acest contract, nu aş fi investit în această afacere. Am mare încredere în ce va însemna vânzarea de tramvaie nu numai în România, ci în toată Europa". - Valer Blidar, proprietar grupul de firme Astra   

Sursa: Observator.info

Autor: Andrei Ando ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro