Stire

Strategia turistică a Aradului ar putea oferi soluţii pentru atenuarea crizei economice

12.05.2010 ⋅ 0 comentarii

Consiliul Judeţean Arad anunţă realizarea în acest an a strategiei turistice a judeţului pentru perioada 2010-2014. Este primul demers ştiinţific de acest gen, realizat de către CJA  iar costurile sunt de 10.000 de lei pentru cecetare şi 30.000 de lei pentru interpretarea datelor statistice.În perioada martie-septembrie 2010 aşadar, CJA prin Centrul Cultural Judeţean Arad, derulează cercetarea cu tema Potenţialul turistic şi oportunităţile de dezvoltare turistică ale judeţului Arad. Pentru acest proiect, Centrul Cultural a iniţiat un parteneriat cu Centrul de Analiză şi Dezvoltare Instituţională - CADI Eleutheria din Bucureşti. Echipa de cercetare, compusă din reprezentanţi ai CADI şi ai Centrului Cultural Judeţean Arad a stabilit cinci obiective majore de cercetare: Analiza infrastructurii turistice existente şi a barierelor pentru dezvoltarea durabilă, dezvoltarea turistică şi dezvoltarea comunitară; Profilul turiştilor din judeţul Arad; Analiza structurii de stimulente a operatorilor de turism şi identificarea barierelor  instituţionale, birocratice şi administrative care stau în calea antreprenoriatului din turism; Identificarea de noi locaţii şi obiective potenţiale pentru extinderea turismului, inclusiv în maniere neconvenţionale şi inovatoare; Comparaţii cu alte zone de succes din Europa cu profil turistic similar.Turismul ar putea deveni o importantă sursă de venituri pentru judeţPornind de la aceste obiective, Consiliul Judeţean Arad va acţiona pentru: accesarea de finanţări europene pentru dezvoltare locală şi regională, dezvoltarea şi actualizarea unei strategii de dezvoltare turistică, formularea şi promovarea brand-ului turistic al judeţului, încurajarea antreprenoriatului în turism ca măsură de răspuns la stagnarea sau reducerea activităţii în alte sectoare economice afectate de criza economică.Trebuie menţionat că sunt în curs de desfăşurare două proiecte finanţate din fonduri structurale, care vizează înfiinţarea la Arad a unui centru naţional de promovare turistică, precum şi un proiect care prevede amplasarea unor panouri turistice, editarea unor pliante, a unor CD-uri şi DVD-uri de prezentare.
O echipă de 5 cercetătoriÎn ceea ce priveşte echipa de cercetare, aceasta este alcătuită din 5 persoane cu pregătire în economie, sociologie şi chiar psihologie, după cum ne-a declarat Radu Blaga, şef serviciu Management-Marketing Cultural şi Turistic din cadrul Centrului Cultural Arad.Autorităţile îşi doresc să crească durata şederii turiştilor în judeţul nostru, de o noapte, maxim două, cât înseamnă şederea lor în Arad în acest moment.

Sursa: Observator.info

Autor: Dana Mirea ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro