Stire

Ce am putea să economisim din cheltuielile prevăzute ?n acest an ?n Bugetul municipiului

13.05.2010 ⋅ 0 comentarii

Dacă tot suntem la capitolul ”reduceri de cheltuieli”, ne-am uitat peste cheltuielile pe care le-a prevăzut primăria Arad în bugetul din acest an. Avem aşadar câteva sugestii prin care am putea ajuta administraţia să economisească o sumă pe care să o folosească pentru nevoi cu adevărat importante.Găsim aşadar la Direcţia Patrimoniu cheltuieli de 550.000 de lei cu ”furnituri de birou”, sumă care, în opinia noastră, ar putea să fie ceva mai mică. Este vorba despre consumabile, rechizite ş.a.m.d. Expedierea prin poştă a corespondenţei mai cheltuieşte 350.000 de lei. Şi fondul pentru primele de vacanţă ale salariaţilor primăriei, de 800.000 de lei, ar putea fi desfiinţat, având în vedere condiţiile financiare extrem de precare din acest an.Pentru ”reclamă şi publicitate” au fost prevăzuţi 200.000 de lei şi alţi 200.000 de lei pentru tipărirea Curierului municipal, publicaţie de care ne-am putea lipsi de această dată, mai ales că nu ştiu câţi dintre arădeni ajung în posesia acestui Curier.100.000 de lei au fost alocaţi în 2010 pentru abonamentele CTP ale angajaţilor primăriei. Poate că mai degrabă aceştia ar renunţa la transportul gratuit, decât la un procent din salariu. Până la urmă am încuraja dacă nu mersul cu bicicleta, măcar cel pe jos. 90.000 de lei plătim pentru ”protocol şi reprezentare” şi alţi 90.000 de lei pentru persoanele cu handicap pe care primăria nu le-a angajat. Piesele de schimb la Direcţia Patrimoniu costă 443.000 de lei, iar confecţionarea unor rafturi metalice pentru Arhivă - 50.000 de lei.Poate că şi dumneavoastră aţi renunţa la cheltuielile primăriei cu ”Sărbătoarea vecinilor” din această lună, dacă aţi şti că ele ajung la 80.000 de lei, iar 20.000 de lei ne vor costa aşa-zisele întâlniri publice care se ţin însă mai degrabă în anii electorali, aşa cum ne arată experienţa. Cei 20.000 de lei vor fi folosiţi pentru publicitate, transport, închirierea de mobilier şi a instalaţiei de sonorizare, aşa cum aflăm din referatul prezentat în proiectul de Buget. 100.000 de lei merg la demolarea garajelor şi alţi 100.000 de lei la igienizarea toaletelor publice. Tot 100.000 de lei vom cheltui pentru realizarea unui studiu de oportunitate pentru achiziţionarea de tramvaie noi, iar 300.000 de lei au fost repartizaţi pentru dispozitivele de blocare ce vor fi amplasate în parcările închiriate de arădeni în faţa blocurilor unde locuiesc.Aproape 240.000 ne costă alte două proiecte: proiect tehnic pentru reamenajarea zonei de agrement Pădurice (112.000 de lei) şi proiect tehnic pentru reamenajarea Parcului Pădurice (136.000 de lei). Pentru noi, cei neiniţiaţi în domeniul proiectelor, cele două par unul şi acelaşi lucru, dar se pare că lucrurile nu sunt chiar aşa de simple...34.000 de lei plătim pentru un laptop (peste 7.000 de lei) şi programe precum Autocad şi Arhicad). Şi biroul Transporturi vrea laptopuri, trei bucăţi, cu 9.650 de lei.  Schimbul de experienţă al angajaţilor din cadrul serviciului de construcţii şi urbanism e de 25.000 de lei, iar participarea la simpozioane şi colocvii necesită alţi 21.600 de lei.Şi materialele de întreţinere a sălii 70 sunt scumpe: 38.400 de lei. Dacă nu vi se pare mult, gândiţi-vă că asta înseamnă 380.000.000 de lei vechi.Dacă specialiştii din cadrul primăriei mai aruncă o privire peste aceste sume, s-ar putea să mai salvăm câteva sute de mii de lei preţioase.

Sursa: Observator.info

Autor: Dana Mirea ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro