Stire

Oficial ne merge bine: sistemul sanitar arădean este aproape perfect, rezultă din chestionarele aplicate pacienţilor de Casa de Asigurări de Sănătate

20.05.2010 ⋅ 0 comentarii

Arădenii sunt mulţumiţi de calitatea actului medical din judeţul nostru, sau sunt prea comozi să redea situaţia reală a sistemului sanitar, cel puţin asta reiese din studiu realizat de Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate în cursul anului trecut. În fiecare an instituţia a realizat un chestionar cu întrebări referitoare la serviciile medicale atât în ceea ce priveşte condiţiile cât şi calitatea serviciilor medicale la cabinetele medicilor de familie şi în spitalele arădene, cu scopul de a se cunoaşte gradul de mulţumire a populaţiei asigurate privind aceste servicii. În cursul anului 2009 chestionarul a fost aplicat unui număr de 200 de persoane alese aleator, rezultatele fiind surprinzătoare şi totodată în contradicţie cu nemulţumirile exprimate zilnic de pacienţi. Asfel că 96% dintre persoanele chestionate au afirmat că sunt mulţumite de medicul de familie la care sunt înscrise atât în ceea ce priveşte comportamentul acestui cât şi calitatea actului medical. De asemena 90% dintre arădenii intervievaţi apreciază în mod pozitiv comportamentul cadrelor medicale din spitale, iar 95% dintre aceleaşi persoane sunt mulţumite de implicarea personalului medical. 92% dintre cei chestionaţi au fost mulţumiţi de atitudinea generală a personalului angajat al secţiei însă doar 78% dintre aceştia au confirmat că s-ar mai reinterna în aceeaşi unitate în caz de nevoie. În ceea ce priveşte medicamentele 95% dintre persoanele cuprinse în sondaj au obţinut medicamentele prescrise de medicul curant, în timp ce ceilalţi 5% dintre pacienţi şi le-au procurat singuri. Că situaţia nu este chiar atât de roz precum rezultă din chestionare o ştie chiar şi Casa de Asigurări, însă rămâne o enigmă de ce arădenii se feresc să dea informaţii utile care ar putea duce la rezolvarea unor probleme cu care se confruntă sistemul sanitar.  Dr. Ioan Precup, director executiv adjunct în cadrul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate spune că „ne-a sărit în ochi  faptul că este totul aproape perfect, deşi ştim cu toţii că realitatea este un pic altfel. Aceste chestionare se întocmesc semestrial şi în aplicarea lor sunt implicate spitalele, în special Spitalul Clinic Judeţean şi medicii de familie care distribuie materialul bolnavilor, iar apoi ne transmit rezultatele. În prima fază trimiteam chestionarele direct la pacient acasă, însă aceştia nu le mai trimiteau înapoi completat aşa că am recurs la acestă metodologie. Atât întrebările din formulare cât şi răspunsurile nu se referă strict la medici ci mai mult la întregul sistem sanitar. Paradoxal sau nu din rezultatele chestionarelor aplicate anul trecut se pare că pacienţii sunt mulţumiţi per ansamblu de sistemul sanitar arădean.”

Sursa: Observator.info

Autor: Ana Maria Cantea ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro