Stire

Peste 3.000.000 de lei pentru refacerea canalizării pluviale ?n Micălaca 300

28.06.2010 ⋅ 0 comentarii

Primăria Arad vrea reabiliteze sistemul de canalizare pluvială din zona Micălaca 300, pe baza unui studiu de fezabilitate realizat de SC Proiect SA. Valoarea investiţiei este de 3.220.000 de lei, adică aproximativ 78.000 de euro.   Este vorba despre canalizare pluvială pe B-dul N. Titulescu – Str. Cetinei, canalizare pluvială Str. Cetinei – str. N. Titulescu intersecţie str. C. Radu şi reabilitarea staţiei de pompare. Durata de realizare a investiţiei a fost calculată la 6 luni.  
S-a constatat faptul că atât diametrele colectoarelor existente, cât mai ales lipsa acestora pe traseul cuprins între Pasajul de pe strada Voinicilor şi Pasajul rutier existent pe B-dul N. Titulescu, fac de regulă ca această zonă să fie extrem de vulnerabilă la ploi torenţiale. De asemenea, cotele terenului din zona de referinţă, cu un minim în dreptul Complexului Gemi - Center, au ca rezultat acumularea apei pluviale şi stagnarea ei pe partea carosabilă. Acest fapt conduce la blocarea temporară a circulaţiei rutiere, cât şi la disconfortul riveranilor şi al celor care tranzitează această zonă.Astfel, ţinând cont de degradarea în timp a reţelei de canalizare pluvială, atât din punct de vedere fizic, cât şi funcţional, inclusiv a Staţiei de pompare, se impune reabilitarea şi modernizarea sistemului de colectare, transport şi evacuare a apei pluviale pe acest tronsonul delimitat de B-dul N. Titulescu (Complex Gemi-Center) - strada Cetinei - strada N. Titulescu–Staţia de pompare SP5.
Parcările din beton stopează infiltrarea apeiÎn perioada anilor 2004 – 2010 s-au înregistrat frecvente inundaţii produse în zona B-dului N. Titulescu, pe tronsonul delimitat de Podul Rutier Subcetate şi intersecţia cu strada Cetinei. Capacitatea redusă de infiltrarea apei în sol se datorează înfiinţării unor societăţi comerciale cu spaţii mari de parcare pe suport din beton, aşa cum se întâmplă în cazul Complexului Comercial Gemi Center şi al Staţiei de Carburanţi Lukoil.Deşi reţeaua de canalizare pluvială existentă a fost decolmatată cu o frecvenţă foarte mare (cel puţin o dată la două luni), în cazul înregistrării unor ploi abundente în timp scurt, se produce fenomenul de inundare a părţii carosabile şi a trotuarelor, prin refularea apei pluviale dinspre aval în amonte, ţinând cont de sensul de transport al emisarilor apelor pluviale. Intervenţiile, mai scumpe decât modernizarea O altă problemă majoră se referă la funcţionarea staţiei de pompare existente. Din cauza faptului că pompele care operează în prezent sunt uzate fizic, moral şi mari consumatoare de energie electrică, acestea necesită înlocuirea cu agregate de pompare performante.Ca urmare a acestor deficienţe în funcţionarea reţelei de canalizare pluvială în această zonă, s-a intervenit de fiecare dată în urma precipitaţiilor abundente, făcând uz de utilaje specifice, pe timp de zi sau pe timp de noapte, după caz.Astfel, costurile pentru degajarea părţii carosabile de apa pluvială ce atingea nivele de aproximativ 20-30 de cm, au fost suportate în cea mai mare parte de administraţia publică locală, în baza contractelor de întreţinere a sistemului de canalizare pluvială din municipiul Arad.

Sursa: Observator.info

Autor: Dana Mirea ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro