Stire

Cinci firme vor plomba străzile din municipiu: patru firme mari şi mai leneşe, una mai mică dar cu reacţie rapidă

29.06.2010 ⋅ 0 comentarii

Activitatea de întreţinere şi reparaţii străzi a fost atribuită de Primăria Municipiului Arad unor firme private. Pentru această operaţiune, străzile din municipiu au fost împărţite în cinci loturi, pentru fiecare lot organizându-se o licitaţie separată. Astfel, au rezultat cinci firme care au câştigat câte un contract de întreţinere şi reparaţii străzi în municipiu, activitate ce presupune în principal plombarea gropilor cu mixtură asfaltică. Cele cinci firme trebuie să se ocupe şi de trotuare, însă doar de reparaţii asupra celor care au deja îmbrăcăminţi bituminoase sau pavaje din beton. Conform directorului tehnic din Primăria Municipiului, Răzvan Popa, contractele pentru întreţinerea şi reparaţia drumurilor din municipiu vor fi încheiate săptămâna aceasta, urmând a fi publicate pe platforma de licitaţii on-line. Cele cinci firme câştigătoare sunt destul de importante, una dintre ele, Porr Construct România, activând şi pe centura Arad în regim de autostradă. Celelate firme care au câştigat licitaţii sunt: Confort Timişoara, CONAR Arad, ICIM Arad şi încă o societate (lotul V) de care Răzvan Popa nu şi-a amintit. Pe SEAP apare deocamdată un singur anunţ de atribuire, lotul III, pentru firma Construct Timişoara, în valoare de 3.361.344 lei  fără TVA (data apariţiei 12 aprilie). Conform lui Popa, „după semnarea contractelor vor fi puse pe SEAP toate licitaţiile. Sunt lucrări care se plătesc doar după ce sunt executate. Există o listă de probleme, ele sunt prioritizate în funcţie de categoria străzii. Se face o comandă, se execută lucrarea şi se recepţionează, apoi are loc plata”, a explicat directorul tehnic din primărie. Durata de finalizare a lucrărilor depinde de tipul acestora, însă a fost avansat termenul de două săptămâni pentru observarea primelor rezultate ale contractelor încheiate. Până ca Aradul să devină un oraş fără gropi, dacă serviciul de reparaţii este atribuit unor privaţi pentru sume importante de bani, pe unele străzi persistă problemele cu asfaltul cariat. Exemple mai importante în acest sens ar fi zona Căpitan Ignat sau prelungirea străzii Bihorului, sub viaductul Grădişte. Până la publicarea datelor complete privind atriburiea celor cinci contracte, să spunem că valoarea estimată totală, fără TVA, variază între  3,445,378 şi 19,159,663 RON. Primele patru loturi sunt considerate a fi cele mai costisitoare (valori între 840.336,13 lei fără TVA şi 4.621.848,74 lei fără TVA), lotul V fiind cel mai ieftin (valoare între 84.033 lei fără TVA şi 672.268  lei fără TVA). Din punct de vedere geografic, patru din cele cinci loturi au fost trasate în felul următor: Aradul Nou şi Sânicolau (lot I), Centru vechi şi nou, Alfa, Pârneava, Cartierul Funcţionarilor, Gară (lot II), Grădişte şi Micălaca (lot III), Confecţii, Vlaicu, Gai Bujac (lot IV).  O firmă “mică” pentru reacţii rapideÎn privinţa lotului V, conform lui Răzvan Popa, nu este vorba de o repartizare geografică, ci de un contract “ pe o sumă mai mică, pentru intervenţii extraordinare. Constructorii mai mari foarte greu se adună să îşi trimită doi oameni şi un utilaj acolo unde am semnalat problema, având o anumită inerţie. Noi avem nevoie şi de o firmă cu viteză de reacţie de două ore”, spune acelaşi Răzvan Popa, argumentând că firmele mari se mobilizează mai greu atunci vine vorba de reparaţii urgente. Acest ultim contract ar fi încheiat, aşadar, doar pentru lucrările minore sau pentru urgenţe, cu o firmă căreia nu îi este greu sau “peste mână” să răspundă imediat unor solicitări din partea Primăriei. Un exemplu de lucrare mai mică ar fi “colmatarea fisurilor din asfalt”, un  procedeu aflat mai la-ndemâna unei firme de dimensiuni mai mici. Dacă fisurile nu sunt tratate la timp, ele se transformă în gropi, moment în care costurile cresc şi dotările necesare pentru reparaţia drumului trebuie să fie mai importante. Atunci ar fi timpul să intre în acţiune firma “mare” pe a cărei rază de acţiune s-au format craterele în asfalt.

Sursa: Observator.info

Autor: (L.C.) ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro