Stire

Doar 27% dintre propunerile arădenilor au fost luate ?n seamă de Primăria Arad

01.07.2010 ⋅ 0 comentarii

Dintre cele 69 de recomandări primite anul trecut de primărie din partea cetăţenilor şi a asociaţiilor legal constituite, doar 19 au fost incluse de instituţie în proiectele de hotărâri. Asta înseamnă că s-a ţinut seama doar de aproximativ 27% dintre propuneri.În ceea ce priveşte proiectele adoptate în anul 2009, acestea au fost în număr de 85, în 30 de şedinţe. Se pare că totuşi nimeni nu a acţionat în instanţă instituţia în această perioadă, pentru lipsa de transparenţă decizională în administraţie.Dintre cele opt observaţii şi recomandări făcute în cadrul şedinţelor de consiliu local, doar una a fost inclusă în deciziile luate. În raportul Primăriei se arată că anul trecut au fost organizate opt dezbateri publice, dintre care 5 la solicitarea scrisă a unor asociaţii legal constituite. La aceste dezbateri au participat în total aproximativ 240 de cetăţeni. Numărul dezbaterilor a crescut aşadar în 2009 faţă de anul precedent, 2008, când nu au fost înregistrate decât patru astfel de întâlniri cu cetăţenii.Printre asociaţiile care s-au implicat în luarea deciziilor la nivel local prin depunerea de recomandări sau prin solicitări de organizare a unor dezbateri publice se numără: Consiliul Naţional al Intreprinderilor Private Mici şi Mijlocii, Uniunea Locală a Asociaţiilor Locative Arad, Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale Arad, AradID, Asociaţia Chiriaşilor şi Proprietarilor Căsuţelor din Ştrandul „Neptun”. Numărul solicitărilor referitor la informaţiile de interes public a fost 59 şi au primit răspuns 49. Solicitanţii s-au interesat despre utilizarea banilor publici, modul de îndeplinire a atribuţiilor instituţiei, acte normative şi reglementări. Nimeni nu a făcut referire la activitatea liderilor instituţiei. Cele mai multe solicitări (50) au fost adresate pe suport de hârtie şi doar 9 pe suport electronic. Numai 10 persoane fizice au cerut informaţii, în restul cazurilor fiind vorba despre persoane juridice.În 2009 s-au adresat Serviciului Relaţii cu publicul, prin solicitare verbală, direct sau telefonic, 300 de persoane care au dorit să afle informaţii publice. Numărul estimativ de vizitatori ai punctelor de informare - documentare a fost anul trecut de 30.000.

Sursa: Observator.info

Autor: Dana Mirea ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro