Stire

P?nă ?n 15 septembrie e gata carcasa prototipului tramvaiului Imperio, la Arad!

27.07.2010 ⋅ 0 comentarii

Fabrica de tramvaie de la Arad a intrat în linie dreaptă pentru producţia prototipului de tramvai realizat în parteneriat cu Siemens. În toamnă vom avea primul tramvai realizat în România post-revoluţionară, competitiv pe piaţa europeană!
Se lucrează intens în aceste zile la halele unde va funcţiona fabrica de tramvai din Arad.  O parte dintre pereţi au fost demolaţi pentru a permite crearea unor circuite, pardoseala uneia dintre hale a fost turnată şi tratată cu vopsea specială. Peste mai puţin de şase săptămâni, aici trebuie să se finalizeze tramvaiul IMPERIO, unul dintre cele mai moderne de pe piaţa europeană, realizat la Arad de Astra Vagoane Călători SA, în parteneriat cu Siemens. Tramvaiul nu va fi numai modern, ci şi ieftin, dacă îl raportăm la garnituri realizate de concurenţă. Piaţa de desfacere nu este exclusiv România, ci şi cea europeană, fiind ofertate toate administraţiile locale cu potenţial. Nu au fost deocamdată furnizate date oficiale, dar se pare că preţul de vânzare al tramvaiului Imperio ar putea fi chiar cu 50% mai scăzut decât al concurenţilor. Şi nu ar fi nicio mirare, dacă ţinem cont că Astra Vagoane Călători a „spart” piaţa producătorilor de material rulant anul trecut, când a lansat vagonul de tren „low cost”, un succes extraordinar pe piaţa naţională şi internaţională. Lucrările la fabrica de tramvaie avansează repede. Începute în primăvară, acum sunt deja spre finalizare. Se lucrează pe mai multe fronturi. În această perioadă sunt în curs de realizare cabinele de sablaj şi de vopsire pentru carcasele de tramvai. „Amenajăm aceste cabine şi credem că până la finalul lunii august vor fi finalizate” – ne-a declarat Dorin Chiţă, director coordonator sector II Astra Vagoane Călători SA, care cuprinde şi noua fabrică. În paralel, dispozitivele pentru realizarea carcasei se vor amplasa pe fluxul de fabricaţie, în decursul lunii august, până cel târziu în 20 august. În prezent se realizează aprovizionarea cu tablă şi profile pentru execuţia carcasei de tramvai. Fabrica va fi funcţională până în septembrie. În 15 septembrie ar putea fi deja fabricată caroseria pentru prototipul tramvaiului Imperio. Angajările pentru noua societate se vor realiza la începutul lunii septembrie. Fabrica va revitaliza tradiţia uzinei de strunguri din Arad, descrisă de Francisc Munteanu în cartea „În oraşul de pe Mureş”, şi care a fost unul dintre pilonii industriei locale – cum este acum şi Astra Vagoane Călători. De menţionat că, cu prilejul Zilelor Aradului, proprietarul companiei, Valer Blidar, va primi titlul de Cetăţean de Onoare, pentru contribuţia în dezvoltarea industriei arădene.  
„Amenajăm aceste cabine şi credem că până la finalul lunii august vor fi finalizate” Dorin Chiţă, director coordonator sector II Astra Vagoane Călători SA

Sursa: Observator.info

Autor: Andrei Ando ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro