Stire

O primă concluzie a studiului de trafic realizat pe bani europeni: "?n Arad nu există calitate urbanistică"

12.08.2010 ⋅ 0 comentarii

Expertul german a fost foarte reţinut în legătură cu condiţiile de trafic din municipiu, accentuând lipsa de eficienţă în organizarea circulaţiei
„Studiul privind dezvoltarea reţelei de circulaţie a oraşului Arad”, realizat în cadrul unui proiect cu finanţare europeană derulat de primăriile din Arad şi Gyula, a ajuns la faza prezentării unor date intermediare, culese din teren. Evenimentul a avut loc la Arad, în prezenţa unor edili din cele două oraşe, prezentarea fiind realizată de  Manfred Brenner, chiar directorul firmei care a câştigat licitaţia pentru realizarea studiului. Conform studiului, populaţia Aradului a ajuns la 160.000 mii locuitori, numărul de maşini personale ajungând la 273/1000 locuitori, acesta dublându-se constant, din cinci în cinci ani, începând cu 1990. Arădenii efectuează zilnic un număr de trei deplasări pe zi, 40 % fiind efectuate pe jos sau cu bicicleta. Acelaşi procent este regăsit şi în cazul deplasărilor cu maşina personală sau cu taxi, diferenţa fiind ponderea transportului în comun, considerat a fi total necompetitiv şi încurajator pentru creşterea ponderii transportului motorizat. „Sistemului de transport public din oraş îi lipseşte tot ce trebuie pentru a fi competitiv”, a spus Brenner, subliniind minusurile (unele cunoscute-staţii prea strâmte) transportului public din oraş. Centrul oraşului ar fi sufocat de maşini, preţul orei de parcare fiind considerat prea mic faţă de cel al unui bilet de tramvai. „Aradul este predestinat pentru circulaţie pietonală şi cu bicicleta. Ca pieton nu îţi face plăcere să circuli prin oraş, care e structurat ca un oraş vechi tipic european. Dar calitatea urbanistică nu există, lipsesc drumurile pietonale”, a spus Brenner. O altă concluzie: un drum pe centura de nord ţine 37 de minute, pe când prin oraş doar 19 minute, rezultând o lipsă de eficacitate a centurii generată în special de barierele lăsate foarte des.

Sursa: Observator.info

Autor: (L.C.) ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro