Stire

Primăria nu ţine cont de semnături sau apeluri din partea societăţii civile: scoate liniile 8, 10, 12 şi 17?!

16.08.2010 ⋅ 0 comentarii

Intervale de succedare halucinante: jumătate de oră pentru linia 1, în zilele lucrătoare!
Consilierii municipali au fost convocaţi din nou în şediţă astăzi, pentru a umple golul lăsat  la mijlocul săptămânii trecute, atunci când doar nouă dintre ei s-au prezentat la şedinţa ordinară. Drept urmare aceasta nu s-a mai putut ţine, iar votul asupra proiectelor de hotărâre a trebuit să fie amânat pe astăzi. Cele mai importante decizii, aparent, luate de consilierii municipali, vor fi cele legate de redimensionarea aparatelor administrative din Primărie şi din unele instituţii subordonate, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului cu numărul 63/2010. În urma restructurării se vor reduce 210 posturi, însă concedierile vor fi mult mai puţine – în jur de 30 persoane, cei mai mulţi fiind poliţişti comunitari. Vor ieşi însă la pensie unii funcţionari sau artişti din cadrul Filarmonicii Arad, dintre cei care au ajuns la vârsta când se pot retrage din activitate.  
Eliminarea unor trasee, ascunsă în spatele introducerii abonamentului unicPrimăria Municipiului Arad nu publică pe site proiectele de hotărâre care intră în dezbaterea consilierilor municipali, înainte sau după şedinţă, aşa cum se procedează la Consiliul Judeţean. Unele proiecte sunt afişate pe site, la  „transparenţă”, urmând a intra la vot peste aproximativ o lună. Aşa s-a întaâmplat şi cu acel proiect de eliminare a unor trasee de tramvai, proiect ce a stârnit revolta unor organizaţii civice. S-au strâns semnături împotriva ideii, societatea civilă şi partidele de opoziţie au protestat. Presa are un avantaj faţă de arădenii „obişnuiţi”: primeşte proiectele de hotărâre, înainte de şedinţă, de la ofiţerul de presă al Primăriei. Pentru şedinţa suspendată de joi, proiectul abonamentului unic avea numărul 17, fiind însoţit şi de o anexă.  Observator Arădean a publicat atunci faptul că unele trasee de microbus vor fi eliminate, după cum reieşea din anexă. Am omis însă accesarea secţiunii transportului cu tramvaiele, acolo unde apărea o situaţie similară celei care a stârnit convulsie: eliminarea liniilor 8 şi 17, de data aceasta împreună cu liniile 10 şi 12. Practic, spre Ghioroc sau Vladimirescu vor pleca tramvaie doar din Vlaicu, iar micălăcenii nu vor mai avea patru trasee la dispoziţie, ci doar două, cu tot disconfortul de rigoare. În plus, în anexă, la capitolul tramvaie, intervalele de succedare între vagoane sunt foarte mari. De exemplu, în zilele lucrătoare, între orele 8-13 sau după ora 16, tramvaiele liniei 1 vor circula la un interval de jumătate de oră!!!  La orele de vârf vor circula la 15 minute, pe când în weekend: 30 de minute dimineaţa, 36 după-amiaza! Linia 6 va circula tot la 28, 30 sau 36 de minute. Cea mai bună frecvenţă o vor avea liniile 4 barat, 7 şi 18: 10, 14 sau 18 minute! Spre Grădişte este menţinută linia 16, însă intervalele sunt de 25 minute, în timp ce pentru linia 15 sunt de 30 de minute. Concluzia: numărul tramvaielor spre Centru va scădea drastic, întrebarea fiind ce vor face  Primăria şi CTP-ul (greu de spus unde se iau deciziile) când va începe şcoala. Rămâne de văzut dacă circulaţia cu tramvaiele în oraşul nostru va reveni la normal începând cu 15 septembrie.  
Alte proiecte la şedinţăPrimele proiecte de hotărâre ce se vor afla pe masa consilierilor municipal la şedinţa de azi fac însă referire la validarea noului ales din partea PSD, Marian Melinte, acesta urmând să o înlocuiască în Consiliul Local Municipal pe Teodora Hotăran, plecată la muncă în Italia. Consiliul Local Municipal mai trebuie astăzi să hotărască asupra aprobării noilor indicatori tehnico-economici ai noii parcări de la Ştrandul Neptun, o investiţie care a crescut cu jumătate de milion (lei noi) faţă de ce s-a prognozat iniţial. Pe urmă, la vot va mai intra un proiect legat de  transportul în comun: ajustarea traseelor şi staţiilor de autobuz pentru cursele convenţie care duc muncitorii spre zonele industriale ale oraşului.
Cât de gravă este situaţia financiară a Companiei de Transport Public Arad?Biletele se scumpesc. Din informaţiile noastre, 90% dintre abonamentele arădenilor sunt pe o singură linie, deci aceştia vor trebui să plătească în plus cu 11 lei pentru abonamentul unic. Liberalii spuneau săptămâna aceasta că pe angajaţii CTP îi aşteaptă şomajul tehnic, prevestind vremuri mult mai grele. Se elimină trasee de tramvai, remorcile unor vagoane sunt lăsate în depou pe motiv de economie. Experţii germani „au desfiinţat”, practic, la mijlocul săptămânii trecute transportul în comun cu tramvaiele, spunând că acesta încurajează arădenii să circule cu autoturismul personal. Elemente „de fineţe” ale proiectului BERD au fost greştie, tot în opinia experţilor germani.  Ce se întâmplă în aceste condiţii la CTP, având în vedere tabolul sumbru pe care îl construiesc aceste elemente?

Sursa: Observator.info

Autor: Lucian Cozma ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro