Stire

Călătorii arădeni aşteaptă creşterile de tarif care intră ?n vigoare de săptăm?na viitoare

19.08.2010 ⋅ 0 comentarii

De săptămâna viitoare intră în vigoare scumpirile aprobate de Consiliul Local Municipal în ceea ce priveşte transportul în comun. Preţurile pentru biletele de tramvai şi autobuz cresc cu 6,67%, (de la 1,50 lei la 1,60 lei), legitimaţia valabilă o zi pe toate liniile va costa cu 16,67% mai mult (de la 6 la 7 lei), iar abonamentul pentru o linie va fi înlocuit de abonamentul unic, valabil pe toate liniile, care va însemna pentru cei aproximativ 90% de abonaţi ai CTP, o scumpire de aproximativ 23% (de la 47 la 58 de lei). Totodată va fi introdus un bilet de suprataxă pentru cei care vor fi nevoiţi să îşi cumpere biletul din mijlocul de transport, iar costul acestuia va fi de 25 de lei. Veşti proaste aşadar, majorări de tarif care nu vin în urma unor îmbunătăţiri evidente a confortului călătorilor, ci mai degrabă a pierderilor pe care le înregistrează compania. Lucrările realizate în urma împrumutului BERD au lăsat adevărate găuri în bugetul acesteia, din cauza liniilor care au fost fie oprite, fie deviate, din 2007 şi până acum. Problemele de acest gen s-au mutat acum în Aradul Nou, acolo unde vor continua lucrările de infrastructură. Din 2007, arădenii au avut parte de disconfort continuu din punct de vedere al transportului în comunŞi dacă tot am menţionat lucrările realizate începând din 2007, să ne amintim că atunci au fost oprite sau înlocuite cu autobuze pentru aproximativ un an de zile liniile 2, 4b, 16b, 3 şi 5 (tronsoanele Căpitan Ignat - Piaţa Romană, Piaţa Romană - Gara Aradul Nou). Între UTA şi Fortuna (Gai), un an de zile au fost oprite sau deviate liniile 1, 3, 4b, 6, 7, 9, 11, 15, 15b şi 17. Între UTA şi Căpitan Ignat nu au circulat tramvaiele 2 şi 4b timp de un an. Pe tronsonul Podgoria – Sere – CET liniile afectate timp de aproape un an au fost 15, 15b, 16, 16b. Între Podgoria şi Piaţa Romană nu au circulat luni bune de zile liniile 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 12, 16, 16b şi 18. De la UTA la Podgoria liniile afectate au fost 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 17 şi 18. Între Piaţa Romană şi Gara Aradul Nou nu au circulat 3 şi 5. Acum, unele trasee de microbuz vor fi eliminate, la fel şi liniile 8 şi 17, împreună cu liniile 10 şi 12. Practic, spre Ghioroc sau Vladimirescu vor pleca tramvaie doar din Vlaicu, iar micălăcenii nu vor mai avea patru trasee la dispoziţie, ci doar două. În plus, intervalele de succedare între vagoane vor fi foarte mari.
2010 – nicio achiziţie de mijloace de transport În ceea ce priveşte achiziţiile de mijloace de transport, acestea nu sunt deloc spectaculoase ca număr sau valoare, iar în 2010 lipsesc cu desăvârşire. În anul 2007, CTP cumpăra atât pentru transportul în municipiu, cât şi pentru judeţ, 21 de autobuze second hand; În 2008 au fost achiziţionate 5 autobuze second hand, 7 tramvaie de mare capacitate (second hand) şi un midibuz nou; Anul trecut au fost făcute cele mai multe achiziţii: 5 midibuze noi, 3 microbuze second hand, 16 microbuze noi, 3 microbuze second hand şi 4 tramvaie de mare capacitate, tot second hand. Anul acesta însă Compania nu a mai cumpărat nimic.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro