Stire

Aeroportul Arad - fără pasageri şi cu planuri incerte

20.08.2010 ⋅ 0 comentarii

Aeroportul din Arad a rămas din 10 august fără zboruri de pasageri. Nu este prima dată când se află în această situaţie. Dacă în urmă cu câteva luni de zile administraţia arădeană încă avea pretenţia de a forma un fel de parteneriat cu Aeroportul de la Timişoara,  acum distanţa dintre cele două societăţi s-a adâncit atât de tare, încât nu mai poate fi vorba despre planuri comune.   Dan Bălăcel, directorul general al Aeroportului Internaţional Arad, spune că în acest moment se poartă discuţii cu companii aeriene, pentru a introduce din nou zboruri de pasageri. Directorul nu a dorit să ne dezvăluie numele acestor companii. Deocamdată la Arad ajung doar transporturi de marfă, fiind vorba de 2-4 zboruri pe zi. Vă reamintim că anul trecut s-a luat decizia transformării terminalului Cargo (construit în 2002 cu fonduri PHARE – 2 milioane de euro) în terminal pentru pasageri, deoarece, s-a argumentat adunci, cel pentru pasageri era neîncăpător. Societatea are în acest moment 68 de angajaţi, conform spuselor lui Dan Bălăcel,  iar bugetul de venituri şi cheltuieli votat la începutul acestui an era de 5,1 milioane de lei. Recent, consilierul judeţean György Şipoş le-a atras atenţia colegilor săi că se cheltuiesc prea mulţi bani cu Aeroportul: „Plătim 21 de miliarde de lei vechi pe an, pentru trei schimburi. Aeroportul din Timişoara este prea aproape de noi”, a susţinut atunci Şipoş. Conducerea CJA l-a asigurat că aceste eforturi se fac pentru a asigura continuitatea şi pentru a respecta anumite standarde, altfel aeroportul ar putea fi desfiinţat.
Mulţi arădeni nu şi-au primit încă banii înapoi pentru biletele cumpărate de la Blue AirPână în data de 10 august aşadar, singurul zbor de pasageri care activa la Arad era cel al companiei Blue Air, pe ruta Arad-Bucureşti şi retur. Compania a anunţat însă abrupt faptul că renunţă la toate zborurile interne. Problema este că mulţi dintre arădenii care şi-au rezervat bilete nu numai că au fost anunţaţi cu doar câteva zile înainte de această modificare, dar nici nu şi-au primit contravaloarea biletelor, până în acest moment. O arădeancă a fost anunţată în 4 august printr-un mesaj scris trimis pe telefonul mobil, că Blue Air nu mai operează zboruri interne începând din data de 10 august. A încercat să sune la numărul de telefon indicat, însă un mesaj înregistrat a informat-o că reclamaţiile pot fi făcute doar prin email sau pe fax. A trimis emailul despre care i s-a spus că este necesar pentru recuperarea banilor, însă timp de o săptămână de zile nu a primit niciun răspuns. Agenţia de la care a cumpărat biletul de avion i-a spus acesteia că nu este singura aflată în această situaţie şi că doar o persoană dintre cele care au apelat la acea agenţie pentru rezervări, şi-a primit banii înapoi. În ciuda acestui lucru, la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului nu a fost depusă deocamdată nicio plângere împotriva Blue Air.

Sursa: Observator.info

Autor: Dana Mirea ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro