Stire

Plătim mai mult ca să ne plimbăm cu mijloace de transport extrem de uzate, at?t fizic c?t şi moral

27.08.2010 ⋅ 0 comentarii

Dacă în ţări precum Germania media de vârstă a mijloacelor de transport în comun se situează la 7-8 ani, în Arad situaţia este mult diferită, dar nu în bine, aşa cum sigur vă gândeaţi şi dumneavoastră. Studiul realizat de o firmă de consultanţă din Italia, arată că „Structura pe vârste a parcului indică un grad mare de uzură tehnică şi morală, cu efecte nefavorabile asupra costurilor de operare, astfel, majoritatea autovehiculelor au o vechime cuprinsă între 20 şi 30 de ani, acesta fiind şi unul dintre motivele pentru care numărul de călători scade cu valori cuprinse între 6 şi 10 procente pe an”.În acelaşi studiu se arată că suma necesară unor investiţii care să scoată transportul în comun din impas este de 25,5 milioane euro, bani care ar trebui investiţi în următorii 3-4 ani. În prezent, CTP are un parc de aproximativ 170 de autobuze şi 220 de tramvaie.Consultantul sugera ca în anul  2015 să fie realizate următoarele: implementarea sistemului nou de ticketing, construirea a aproximativ 5 km de linie de tramvai în vederea extinderii transportului electric existent; achiziţionarea a 7 tramvaie noi; creşterea capacităţii de transport cu 15% faţă de cea existentă în anul 2010, descurajând transportul privat; modernizarea infrastructurii cu 70% faţă de anul 2010; reducerea poluării mediului urban cu 15% faţă de nivelul actual atât prin modernizarea parcului de autobuze pe bază de combustibili nepoluanţi, cât şi prin extinderea reţelei de transport cu tramvaiul; îmbunătăţirea intervalului de succedere între autobuze, îmbunătăţirea sistemului de informare a călătorului.Din păcate, măsurile luate în acest an contrazic sfaturile consultantului. În 2010 au fost suspendate câteva linii, tarifele practicate au crescut, intervalul de succedere a crescut, iar anul acesta nu a fost achiziţionat niciun autobuz sau tramvai nou. Toate acestea nu au împiedicat majorarea tarifelor pentru bilete şi abonamente (prin eliminarea abonamentului pentru o linie), majorare ce ajunge până la 23% şi care va intra în vigoare de la 1 septembrie.Prin achiziţionarea utilajelor noi se arată, în studiu, s-ar reduce costurile cu combustibili şi întreţinere, se va reduce procentul de cheltuieli cu materialele şi piesele de schimb şi se va realiza un mod civilizat de lucru în conformitate cu condiţiile de licenţiere. „Pentru atingerea acestor obiective, societatea împreună cu administraţiile locale care deţin active în cadrul societăţii, vor încerca accesarea de fonduri europene sau prin credite la bănci. Noile zone de locuit, centrele comerciale, noul Spital Judeţean, extinderea zonelor industriale sunt menţionate ca viitoare destinaţii pentru CTP”. Din păcate, introducerea unor noi trasee pentru microbuze s-a dovedit a fi un eşec, pentru că recent multe au fost desfiinţate, din lipsă de călători.

Sursa: Observator.info

Autor: Dana Mirea ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro