Stire

La Arad se fabrică vagoane de tren pentru Italia şi Cehia!

08.09.2010 ⋅ 0 comentarii

Astra Vagoane Călători a câştigat în Cehia licitaţia pentru furnizoarea  de vagoane moderne de pasageri Fabrica de vagoane călători din Arad a primit ieri o veste bună: a câştigat licitaţia la care participase în Cehia, pentru realizarea unui număr de 50 de vagoane de călători. Pentru industria producătoare de vagoane din România este o mare realizare, dacă ţinem cont că Astra concurează pe o piaţă internaţională unde competitorii sunt de talie mondială. Faptul că Astra iese în Europa (pentru că pe piaţa asiatică este prezentă de mai mulţi ani, având acum în derulare contracte cu Iranul) nu este însă o noutate absolută. Arădenii lucrează şi pentru piaţa din Italia. Au primit o comandă iniţială de 40 de vagoane, care a fost deja suplimentată cu încă 12 unităţi, pentru că italienii au fost foarte mulţumiţi de raportul preţ-calitate. Ieri, când am vizitat „hala albastră” a fabricii, câteva vagoane erau finisate, muncitorii lucrau la interioare şi la personalizarea exterioară. Interiorul vagoanelor pentru Italia este suprinzător de elegant. Scaune cu pluş, grupate câte două. Din cinci în cinci metri televizoare LCD încastrate în peretele vagonului, iar la intrare sunt un televizor cu diagonală mare şi un aparat cu infraroşu de citire a biletelor. Vagoanele sunt de clasă superioară şi surprind vizual şi din exterior, prin culorile vii pentru care au optat clienţii italieni. „Ne-am străduit să corespundem pretenţiilor celor din occident, şi vreau să vă spun, fără falsă modestie, că nu a trebuit să ne străduim foarte mult. Noi am avut colaborări cu toţi concurenţii noştri cei mai importanţi şi am făcut faţă atât de bine, încât nu exista nicio diferenţă calitativă între noi şi ei. Asta ne-a determinat să avem mai mult curaj, şi iată că reuşim să facem faţă pe o piaţă extrem de exigentă”, ne-a declarat Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători S.A. Peste 80% din componentele vagonului sunt realizate chiar la Arad sau în interiorul grupului Astra, ceea ce demonstrează forţa reală a unei companii clasate pe poziţia întâi în topul naţional al întreprinderilor mari din România.Astra începe aprovizionarea pentru onorarea comenzii din Cehia. Faptul că fabrica din Arad şi-a adjudecat acest contract important aduce stabilitate şi confirmă bunul renume de care compania se bucură şi pe plan extern. Iată că se poate performa şi atunci când o companie nu este sub tutelă politică, iar performanţa Astra în Europa Centrală şi de Vest este o dovadă a faptului că uzina arădeană şi grupul din care face parte fac faţă fără dificultăţi într-un mediu de afaceri pus în mişcare exclusiv de regulile economiei de piaţă. Câte societăţi româneşti pot afirma despre ele acelaşi lucru?!În hala unde se pregătesc de export vagoanele pentru Italia sunt garate şi două vagoane pentru piaţa internă. Ele diferă la exterior doar prin culoare de cele de export (cel puţin la o primă vedere de profan). Interiorul, deşi mai auster decât la cele pentru italieni, este totuşi mult deasupra a orice există pe căile ferate române, excluzând Săgeata Albastră, realizată însă tot la Arad. Este vorba de vagoane noi, care se vând la un preţ ce practic face inutilă reparaţiile capitale la vagoanele vechi. Este mai economic şi mai util să cumperi astfel de vagoane noi decât să investeşti în vechituri.
  La finalul anului iese şi prototipul tramvaiului ImperioÎn paralel cu producţia de vagoane pentru Italia şi Cehia, proprietarul grupului Astra pregăteşte alte două proiecte, despre care însă acum nu doreşte să ofere detalii. În orice caz, până la lansarea prototipului de tramvai Imperio, realizat exclusiv de Astra la Arad, Valer Blidar se pregăteşte să inaugureze un hotel de cinci stele în cartierul Grădişte, primul de acest gen din municipiul Arad, şi un restaurant de lux, cu motive clasice. Luna trecută, Valer Blidar a inaugurat două filiale ale Băncii Feroviara (banca sa), la Arad, una în centrul Aradului, cealaltă într-un complex comercial. De numele său se mai leagă, în municipiul nostru, şi firma de pază şi protecţia Arcons, pe care a preluat-o recent, dar şi o investiţie de mare amploare pe care o pregăteşte în staţiunea Moneasa.

La expoziţia mondialăLa mijlocul lunii, o delegaţie arădeană participă, la Berlin, la expoziţia mondială de material rulant. Astra merge în capitala Germaniei ca una dintre revelaţiile acestei ramuri industriale, concurentă de la egal la egal cu Siemens, Bombardier sau Alstom.  „Nu avem complexe faţă de absolut nimeni. Noi am avut colaborări cu liderii mondiali sau europeni şi ne-am demonstrat şi nouă, şi lor, că suntem la fel de buni. Avem specialişti de valoare, capitalul uman este una dintre principalele noastre atuuri”, ne-a declarat Valer Blidar.

„Reuşim să facem faţă pe o piaţă extrem de exigentă” - Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători S.A.

Sursa: Observator.info

Autor: Andrei Ando ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro