Stire

43% dintre rom?ni consideră că profesorii nu ?şi fac treaba la şcoală

30.09.2010 ⋅ 0 comentarii

Apelul la meditaţii sau la ore suplimentare este la modă, 50% dintre părinţi fiind în situaţia de a îmbunătăţi actul educaţional formal prin ore suplimentare. Un motiv serios de îngrijorare pentru apelul la meditaţii este şi faptul că 43% dintre români consideră că profesorii nu îşi fac datoria la şcoală. 
Aceste aspecte au fost relevate în urma unui studiu realizat de Institutul Român de Evaluare şi Strategie care a mai arătat şi faptul că „Părinţii elevilor apelează la meditaţii  pentru că vor să aibă un copil bine pregătit (91%), la solicitarea profesorilor (43%) şi pentru că şi alţi părinţi fac acelaşi lucru (42%).” Conform studiului, cei mai mulţi dintre părinţii care îşi trimit copiii la meditaţii sunt convinşi că  elevii sau copiii lor vor avea note mai mari (52%) şi că au şanse mai mari de a urma o facultate (57%). Matematica (88%) şi limba şi literatura română (60%) sunt materiile cel mai des invocate ca obiect al meditaţiilor. La nivel de Arad părinţii sunt dispuşi să plătească până la 50 – 60 de lei pentru o şedinţă de meditaţii unor profesori cu renume pentru a avea un copil cât mai bun la şcoală. În mod normal ceea ce copiii învaţă la meditaţii ar trebui să înveţe pe băncile şcolii, dar unii părinţi spun că sunt profesori care nu predau în totalitate materia la şcoală şi chiar le sugerează copiilor că dacă vor să ştie mai mult pot veni la meditaţii. Totuşi sunt profesori care cred că meditaţiile sunt singura şansă de a supravieţui, mai ales după ce salariile au fost drastic diminuate – „Nu avem ce face, trebuie să ne plătim cumva ratele, întreţinerea şi alimentele. Cu 600 de lei nu poţi acoperi toate cheltuielile lunare”, ne –a declarat o profesoară.

Autor: Simina Roz ⋅ Sursa: Observator.info