Local

Locuitorii din Vlaicu vor parcări, spaţii verzi şi respectarea ordinii publice

13.10.2010 ⋅ 0 comentarii

Primăria a reluat în această săptămână şirul întâlnirilor cetăţeneşti din cartiere, marţi seară fiind invitaţi locuitorii din partea dreaptă a cartierului Aurel Vlaicu, sens spre ieşirea din oraş. La întâlnirea organizată în laboratorul de chimie al Şcolii Generale nr. 21 au participat viceprimarul Bognar Levente, city-managerul Claudia Macra, directorul tehnic din primărie Răzvan Popa, reprezentanţi ai instituţiilor subordonate primăriei şi consilieri locali.    Desfiinţarea garajelor şi amenajarea locurilor de parcare: „totul s-a blocat la bani” Mai mulţi participanţi la această întâlnire cetăţenească au reclamat numărul insuficient al parcărilor cauzate de toleranţa primăriei faţă de existenţa unor garaje „folosite şi pentru ateliere personale”, despre care se vorbea că vor fi desfiinţate. O problemă mai gravă ar fi în zona blocului unde funcţionează la parter magazinul Profi, unde pe lângă lipsa locurilor de parcare a fost reclamată şi gălăgia provocată de maşinile care fac aprovizionarea magazinului. „Problema de la Profi este cunoscută, să nu uităm că în urmă cu mai mulţi ani erau TIR-uri de 40 de tone.  În privinţa garajelor aveţi dreptate – s-a făcut inclusiv un studiu pentru desfiinţarea lor şi amenajarea de locuri de parcare chiar în gardul şcolii. Dar totul s-a blocat la bani. Ce minte luminată s-a gândit să facă un mega-bloc fără niciun loc de parcare?” - a fost răspunsul lui Răzvan Popa în această problemă. Directorul tehnic din primărie a mai dezvăluit că tot lipsa banilor este motivul pentru care în unele zone unde au fost demolate garaje şi făcute platforme pentru gunoi nu s-a continuat lucrarea cu amenajarea locurilor de parcare.   Mizeria făcută de câinii cu stăpân şi actele de huliganism Serviciile Poliţiei Comunitare au fost extrem de solicitate de către cei din Vlaicu, în raport cu mai multe probleme. În primul rând a fost reclamată existenţa unor „bande de cartier” gălăgioase în zona străzii Ursului, dar şi acte de vandalism în zona pieţei agroalimentare din centrul cartierului. De asemenea, oamenii au reclamat că poliţiştii nu îi amendează pe stăpânii câinilor care nu curăţă mizeria făcută de aceştia pe spaţiile verzi. Claudia Macra le-a spus oamenilor că proiectul de hotărâre care reglementează deţinerea animalelor de companie va intra luna aceasta la vot în Consiliul Local, urmând ca amenzile pentru cei care nu curăţă mizeria câinilor să fie aplicate de la întâi ianuarie.   Regrete după parcul UTA Unii locuitori ai cartierului Vlaicu s-au arătat interesaţi de problema spaţiilor verzi din oraş, în special de parcul UTA, dar şi de Pădurice. Oamenii s-au ferit să critice deschis construirea bisericii ortodoxe în parcul UTA, dar au pus întrebări referitoare la starea degradantă în care se prezintă. Tot legat de problematica mediului, au fost făcute numeroase sesizări privind înfundarea canalizării. Sesizările vor ajunge pe masa celor de la Apă-Canal, cei care vor trebui să rezolve la modul serios aceste probleme   Promisiunile neonorate ale „proiectului BERD” Pistele de biciclete şi unda verde pentru tramvaie – au fost problemele legate de proiectul BERD, ridicate şi de cetăţenii din Vlaicu deoarece li s-a promis rezolvarea lor înainte de începerea lucrărilor. „Pistele de biciclete erau prevăzute în proiectul BERD însă pe parcurs, poate din exces de zel sau neînţelegere, Poliţia Rutieră a trimis o adresă pentru scoaterea lor. Există proiecte, încercăm să le integrăm pentru partea a doua a proiectului. În Vlaicu spaţiu avem, trotuarele sunt largi, numai trebuie să primim acceptul ca pista să fie separată de trotuar doar printr-o bandă de vopsea – lucru interzis de lege în România (dar permis în Timişoara, de exemplu, n.r.)”, a explicat Răzvan Popa. Tot directorul tehnic din Primărie a dat explicaţii şi în privinţa semaforizării: tramvaiele nu ar putea avea „undă verde” deoarece oraşul s-ar bloca din cauza numărului mare de maşini aflate în trafic. „Viitorul transportului în Arad este tramvaiul şi bicicleta”, a recunoscut totuşi Răzvan Popa, însă evoluţia se poate realiza doar treptat, după parcurgerea unor etape cum ar fi modernizarea infrastructurii.

Autor: Lucian Cozma ⋅ Sursa: Observator.info