Local

Cetăţenii din Aradul Nou, ?ndemnaţi la cumpătare: primăria este prea săracă pentru un microbuz şi o piaţă ?n Aradul Nou

28.10.2010 ⋅ 0 comentarii

Arădenii din cartierele Aradul Nou şi Subcetate au aşteptat aproape 15 minute venirea primarului Gheorghe Falcă la întâlnirea cetăţenească. Edilul nu a părut a fi însă în formă, posibil din cauza tensiunii provocate de votul moţiunii în Parlament. A dat răspunsuri scurte şi nu tocmai pe placul celor veniţi să îşi rezolve diferite probleme. Printre nemulţumirile cetăţenilor din Aradul Nou se numără şi disconfortul generat de traficul auto. Cei de pe strada Cibinului spun că autobuzele produc zgomot mare şi trepidaţii pe o stradă aşa de îngustă şi cer schimbarea rutelor pe strada Lugojului, care ar fi mai lată. „Ne-aţi rezolvat cu sensul unic, acum să ne rezolvaţi şi cu autobuzele”, i s-a cerut primarului. Altcineva, care locuieşte pe strada Ana Ipătescu, a solicitat ca circulaţia care vine din Subcetate să nu mai treacă pe strada sa, ci pe Adam Müller Guttenbrunn, „că e mai spaţioasă”. Răspunsul primarului a fost scurt: „Nu noi decidem, ci o comisie de circulaţie”. În plus pe stradă circulă acum autobuzele care înlocuiesc tramvaiele. Cei de pe strada Ştefan cel Mare au vrut să ştie când scapă de tiruri, iar răspunsul a fost simplu: în anul 2012, atunci când va fi gata autostrada. Au fost semnalate şi probleme legate de canalizare: aceasta ori lipseşte, ori, aşa cum se întâmplă în tot oraşul, este deficitară. Canalizarea pluvială funcţionează defectuos, iar subsolurile blocurilor se umplu cu apă. Un depozit de materiale de construcţii aflat pe strada Ştefan cel Mare este un alt motiv de nemulţumire, din cauza zgomotelor şi a maşinilor grele care se perindă în zonă. „Este o firmă privată. Să vedem ce putem discuta, pentru că nu avem pârghia, legea”, a încheiat Gheorghe Falcă această discuţie. Pe străzile Dumitru Bagdazar şi molidului sunt probleme cu transportul copiilor la şcoală. Acesta practic nu există. O mamă a cerut reintroducerea microbuzului care a circulat în zonă timp de câteva luni şi la care s-a renunţat din cauza faptului că nu aducea profit. „Puteţi face comandă la CTP”, le-a răspuns primarul. Dar când a venit vorba despre suportarea cheltuielilor, edilul a replicat: „De unde să plătim noi motorina? Nu există legislaţie. De pe Constituţiei şi Tabacovici cum vin copiii la şcoală?”. Femeia a insistat să răspundă la prima întrebare: „Din impozitele noastre”. O altă doleanţă a celor din Aradul Nou este lipsa unei pieţi: „Oamenii au grădini şi ar scoate produse la piaţă. Ar trebui să se găsească o locaţie”, s-a adresat un arădean către reprezentanţii primăriei, prezenţi în număr mare în sala Grupului Şcolar Forestier.  Primarul a răspuns la această solicitare, referindu-se şi la problema cu microbuzul pentru elevi: „Când a circulat microbuzul au fost 60 de călători într-o lună. Dacă facem piaţă trebuie să asigurăm casier, WC-uri, trebuie plătite mesele, sunt costuri pe care cineva trebuie să le plătească. Nu avem voie să risipim, nu suntem atât de bogaţi. Suntem săraci ca buget”. S-a mai discutat, fără o finalitate clară, despre locurile de parcare, mai puţine, din zona Billa, despre gălăgia pe care o fac autovehiculele care aprovizionează spaţiul comercial, dar şi despre reabilitarea termică. O doamnă s-a interesat despre ce se întâmplă cu cei care încep să îşi reabiliteze partea lor de bloc. Dacă nu cumva vor fi amendate aceste persoane. „Şi îi lămurim noi pe parcurs şi pe ceilalţi din bloc. La un apartament cu 3 camere nu se ajunge la costuri de 1000 de euro”. Femeii i s-a răspuns însă că este nevoie de autorizaţie de construcţie, iar aceasta se eliberează doar pentru tot blocul, pentru că faţada reprezintă proprietate comună.  Gheorghe Falcă a încheiat precipitat discuţiile şi nimeni nu a mai ţinut seama de un bătrân care s-a ridicat în grabă să îşi spună păsul pentru care venise până acolo. Ca la un semn dat de edilul şef, totţi reprezentanţii primăriei s-au ridicat şi au plecat, nebăgându-l în seamă pe bătrân.

Sursa: Observator.info

Autor: Dana Mirea ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro