Local

Doar 8 linii de tramvai, parcări subterane ?n centrul Aradului şi Bulevardul Revoluţiei ?n parte pietonal ? recomandări din studiul de trafic realizat de experţi germani

29.10.2010 ⋅ 0 comentarii

Masterplanul de transport prezentat ieri în plenul şedinţei Consiliului Local Municipal de specialiştii din Germania, anunţă modificări importante în traficul arădean până în anul 2025.  A fost evaluată situaţia existentă în acest moment în ceea ce priveşte traficul, parcările din municipiu, transportul în comun şi reţeaua stradală, dar au fost proiectate şi câteva soluţii pe termen scurt şi mediu (până în anul 2015, respectiv 2025), măsuri care ar urma să coste în total peste 110 milioane de euro. Din păcate din prezentare a lipsit viziunea asupra transportului cu bicicletele, dr. ing. Manfred F. Brenner argumentând decizia de a scoate acest capitol din prezentare cu lipsa de timp alocat în cadrul şedinţei. S-a constatat că traficul motorizat este dominant în Arad, că numărul pasagerilor din tramvaie şi autobuze a scăzut şi că s-a pierdut calitatea urbană. În afara străzilor lipsesc parcările, iar centura existentă a Aradului nu este eficientă. La 1000 de locuitori avem 300 de autoturisme, iar cu transportul în comun nu mai circulă decât cel mult 28.000 de pasageri pe zi. Cea mai mare problemă a Aradului o reprezintă axa de transport prin mijlocul oraşului (Bulevardul Revoluţiei), unde în decurs de 24 de ore circulă în medie 35.000 de autovehicule. În plus, bulevardul funcţionează ca un imens spaţiu de parcare. În condiţiile unei prognoze de scădere a populaţiei Aradului cu 9,6% până în anul 2025 şi de creştere a numărului de locuri de muncă cu 5%, dar cu 382 de autoturisme/ 1000 de locuitori, iată care sunt câteva dintre propunerile experţilor germani care ne vor permite revitalizarea centrului oraşului prin recuperarea spaţiilor publice, crearea unor condiţii pentru promovarea turismului  şi asigurarea unei mobilităţi cu toate mijloacele de transport: Astăzi avem 18 linii de tramvai, însă ni se recomandă să ne limităm la doar 8 linii cu tramvaie care să circule la un interval de 10 minute, iar la orele de vârf intervalele să se reducă. Un neajuns constatat de echipa germană este cel al staţiilor de tramvai care sunt înguste şi nu oferă posibilitatea adăpostirii în caz de vreme nefavorabilă. În ceea ce priveşte circulaţia autoturismelor pe Bulevardul Revoluţiei, ni se recomandă să folosim o singură bandă pe un sens de mers, spaţiul rămas urmând să fie folosit pentru o pistă de biciclete şi locuri de parcare pe marginea carosabilului, dar şi ca spaţiu pietonal şi loc pentru terase. Pe străzile secundare ar urma să se circule cu o viteză de 30 km/h, iar în alte zone să se permită în acelaşi spaţiu circulaţia auto, dar şi cea pentru pietoni. În piaţa Avram Iancu ar trebui să nu se mai permită traficul motorizat şi este recomandată, pentru revitalizare, construirea în spatele Teatrului a unei clădiri moderne care să adăpostească magazine, cafenele, librării, restaurante şi birouri. Zona pietonală ar urma să cuprindă traseul Piaţa Avram Iancu – Piaţa Catedralei - Piaţa Reconcilierii. Porţiunea dintre primărie şi Teatru ar trebui, în viziunea nemţilor, să fie şi ea zonă pietonală, cu desfiinţarea aşadar a locurilor de parcare. Sunt prevăzute parcări subterane în Piaţa Avram Iancu, dar şi în Piaţa Catedralei şi în Piaţa Reconcilierii, în faţa Palatului Administrativ, pe strada I.C. Brătianu, sub Parcul Eminescu, dar şi la intersecţia dintre Bulevardul Revoluţiei şi strada Tudor Vladimirescu. În Piaţa Catedralei ar trebui să fie organizată totodată o piaţă mobilă şi nu una permanentă, dar într-o altă prezentare decât cea actuală. Din păcate traficul va deveni mai intens pe Bulevardele Dragalina şi Decebal. A fost prezentat şi un scenariu utopic: construirea unui tunel de-a lungul râului Mureş, care ar prelua un trafic de 23.000 de autovehicule/zi. Această soluţie ar reduce într-adevăr circulaţia auto de pe Dragalina şi Decebal. Primarul Gheorghe Falcă a apreciat că estimarea costurilor pentru implementarea acestor măsuri este suportabilă pentru Arad, având în vedere media anuală a investiţiilor pe care le realizează municipiul.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro