Local

Transportul public clandestin merge paralel cu cel al curselor legale

26.11.2010 ⋅ 0 comentarii

Problema transportului public intrajudeţean rămâne – în ansamblu, destul de spinoasă şi asta nu pentru că cineva ar fi rău intenţionat (în general). Detaliat, însă – se pot spune multe, ideea principală fiind aceea că, într-adevăr – sunt multe curse de călători care s-au desfiinţat pe parcurs, din lipsă de rentabilitate, mijloace de transport învechite, drumuri impracticabile. Evident, cei care au suferit cel mai mult au fost călătorii – oameni care s-au văzut puşi în imposibilitatea de a mai ajunge la timp la locul de muncă sau elevi fără mijloc de transport pentru a ajunge la şcoală. Ne referim la acele localităţi care nu dispun de microbuz şcolar. Revenind la ideea articolului, suntem sesizaţi de diferiţi cetăţeni din comuna Fântânele (şi nu numai) deosebit de alarmaţi de posibilitatea retragerii unor curse de autobuz, şi, totodată a reducerii numărului de curse a unuia dintre cele trei autobuze care circulă pe relaţia Arad- Fântânele- Tisa Nouă şi Arad - Fântânele - Frumuşeni-Aluniş. „S-a format deja – ni se spune - un public călător atras tot mai mult de cursele clandestine care circulă pe acest traseu. Noi am auzit că începând cu luna ianuarie 2011 se va reduce numărul de curse ale unuia dintre autobuze (se pare că numărul 25) şi nu ni se pare corect acest lucru. Să fie traşi la răspundere cei care fac  aceste curse ilegale. Noi facem parte din categoria de călători care circulă regulat pe aceste curse de autobuz şi nu ne convine ca cei care circulă din când în când să decidă pentru toată zona.”  Din informaţiile pe care le-am primit – se pare că transportul clandestin este „asigurat” „de doi fraţi din comuna Frumuşeni”. „Unul lucrează la penitenciar – spun oamenii – iar celălalt este epileptic. Cum să ai încredere să circuli cu aşa ceva?! Stau cu cele două maşini ale lor în staţiile de la Boul Roşu, Gara Aradul Nou şi în staţia de la Billa, Micălaca. Preţul cursei este egal cu cel al biletelor de autobuz. Şoferii clandestini au numerele de telefon ale clienţilor, îi sună şi se înţeleg ...” Oamenii sunt deosebit de îngrijoraţi şi nu vor ca fenomenul să ia amploare.  Scurtul dialog pe care l-am avut cu primarul din Fântânele, Emil Otlăcan, accentuează faptul că „primăria a făcut mai multe demersuri începând cu luna iulie a acestui an privind schimbarea orei de plecare a cursei Tisa Nouă - Fântânele - Arad. Autobuzul pleacă de la Tisa la ora 8.30 iar noi am cerut ca acesta să-şi modifice ora de plecare la 8.10 – pentru ca elevii să ajungă la timp la prima oră de curs atât la Fântânele cât şi la Arad. Din păcate, demersurile noastre nu au avut parte de o rezolvare favorabilă. Despre reducerea numărului de curse nu ştim nimic.”   Transportul clandestin are o cauză Deşi se află în concediu, vicepreşedintele CJ Cristian Dăgan – preşedintele comisiei paritare privind transportul public – declară că „în ceea ce priveşte problema modificării orei de plecare a cursei de la Tisa – aceasta s-a stabilit în urmă cu doi ani. Nu înţeleg de ce s-au trezit acum cu modificarea aceasta. Orarul de funcţionare al curselor va intra în discuţie în cadrul CJ de abia anul viitor. Deocamdată cursele funcţionează după un program regulat, judeţean. Nu s-a stabilit vreo reducere a numărului de curse la Fântânele sau în altă localitate din zonă. Privitor la cursele clandestine – am reţinut informaţiile şi vom face sesizarea organelor de control abilitate”. Acelaşi lucru l-am aflat şi din partea direcţiei tehnice şi de stabilire a orarului curselor din cadrul CTP – „nu se vor retrage cursele din zona Fântânele-Tisa-Frumuşeni – Aluniş şi nici numărul de curse. Cei care efectuează curse ilegale vor fi verificaţi de autoritatea rutieră sau de poliţie dacă maşinile sunt mai mici de 8+1.”  Este un subiect de urmărit, mai ales că aceste curse neautorizate sunt prezente pe toate traseele din judeţ (una dintre cauze fiind eliminarea curselor deja binecunoscute de călători dar care nu au avut licenţă de traseu) favorizând transportul clandestin. Sunt mulţi care nu au chef să aştepte ore întregi prin staţii, în ploaie şi frig, aşa că acest gen de transport deşi ilegal prinde bine multor călători. Sigur că ilegalitatea va fi sancţionată atunci când este depistată. Subiectul rămâne „în lucru”.

Sursa: Observator.info

Autor: Felicia R. Gheorghe ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro