Local

La ?nceputul anului viitor demarează lucrările la podul peste Mureş ?ntre Pecica şi S?npetrul German

07.12.2010 ⋅ 0 comentarii

Consiliul Judeţean Arad a scos la licitaţie elaborarea proiectului tehnic, a detaliilor de execuţie şi a caietului de sarcini şi a execuţiei podului peste Mureş pe DJ 709E Pecica-Sânpetrul German. Valoarea estimatã a acestora este de aproape 30 de milioane de lei (fãrã TVA).  Data de începere a contractului este ianuarie 2011. Termenul de proiectare este de 3 luni de la data semnãrii contractului, iar termenul de execuţie este de 19 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrãrilor din partea achizitorului. Drumul judeţean DJ 709E face legãtura între oraşul Pecica şi localitãţile de   pe malul stâng al Mureşului: Sampetrul German, Secusigiu, Satu Nou (pe DJ 682) şi în continuare spre localitãţile din judeţul Timiş: Periam şi drumul naţional DN 69 Timişoara-Sânnicolau Mare-Cenad, respectiv cu localitãţile din aval pe malul drept: Semlac, Şeitin, Nãdlac (pe DJ 709D). În prezent traversarea Mureşului, pentru toate localitãţile menţionate se face, în condiţii dificile şi numai pentru vehicule de tonaj redus, cu un pod plutitor (de tip compa), manevrat manual. Sunt în acest fel afectaţi cca. 37.000 de locuitori ai din zonã. Singura posibilitate de traversare pe un pod rutier este în municipiul Arad, la o distanţã de cca. 25 km în amonte, iar în aval doar pe podul de la Mako, pe teritoriul Ungariei, situat la cca. 55 km.  Intersecţia DJ 709E cu râul Mureş este situatã la sud-sud vest de oraşul Pecica, în lunca râului, în imediata apropiere a digului de apãrare de pe malul drept. În prezent în zonã funcţioneazã douã staţii ale compului, plasate la o distanţã de cca. 300 m între ele: una în amonte, pentru situaţia apelor mari şi una în aval, pentru situaţia apelor normale şi mici.  În urma discuţiilor cu autoritãţile locale, a analizei reliefului natural din zonã şi a traseului actual al drumului judeţean 709E, s-a convenit ca podul sã fie amplasat în zona în care în prezent funcţioneazã şi podul plutitor. Noul pod va avea o lungime de 444 m, compoziţia oţel-beton, cu  douã benzi de circulaţie cu lãţimea de 3 m, pistã pentru ciclişti cu lãţimea de 1.25 m pe fiecare parte, trotuare pentru pietoni delimitate de pista pentru biciclişti, cu lãţimea 0.75m pe fiecare parte. Proiectantul, Universitatea Politehnica Timişoara, Facultatea de Construcţii, s-a gândit şi la eventualitatea în care Mureşul va deveni navigabil, având în vedere durata de exploatare a noului pod, aşadar la proiectare s-a luat în consideraţie şi gabaritul de navigaţie de tip II.

Sursa: Observator.info

Autor: Dana Mirea ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro