Local

Consilierii votează scoaterea la licitaţie a publicităţii stradale

08.12.2010 ⋅ 0 comentarii

Aleşii locali decid vineri soarta publicităţii stradale. Consilierilor li se propune să voteze un proiect de hotărâre ce vizează gestionarea acestui tip de publicitate. Sunt aduse argumente precum haosul publicităţii outdoor în Arad în acest moment, precum şi latura pecuniară a măsurii ce urmează să fie implementată, şi anume scoaterea la licitaţie a publicităţii stradale, urmând ca o singură firmă să se ocupe de gestionarea acesteia.
Durata concesiunii este de 10 ani, cu posibilitatea prelungirii cu încă ˝ din durata iniţială
Redevenţa minimă şi modul de calcul al acesteia este de 35 euro/ locaţie în zona A, B şi Concesionarul are obligaţia să depună, în termen de cel mult 90 de zile de la data semnării contractului de concesiune cu titlul de garanţie suma reprezentând cota de ˝ din obligaţia de plată pentru primele 6 luni de exploatare.
Pentru desfăşurarea licitaţiei este obligatorie participarea a cel puţin 3 ofertanţi, persoane juridice, de drept privat, române sau străine, cu sediul sau filiala în Municipiul Arad.
Experienţa ofertanţilor în domeniul publicităţii outdoor trebuie să fie de minim 5 ani.
“În lipsa unor instrumente adecvate de reglementare, fenomenul tinde să pună definitiv stăpânire pe oraş doarece: se amplasează clandestin structuri publicitare aproape imposibil de identificat în timp util; se utilizează adesea materiale neadecvate, cu soluţii tehnice improvizate care pun în pericol siguranţa construcţiilor, bunurilor şi cetăţenilor; se suprapun structuri publicitare pe stâlpi de iluminat, uneori prea încărcaţi şi de cablaje ; se obturează perspectiva cu structuri amplasate oriunde, în curţi, pe clădiri, pe drumul public sau privat; se eludează frecvent obligaţiile de plată la bugetul local. Aşadar s-ar impune gestionarea problematicii publicităţii într-un mod coerent, unitar, disciplinat, publicitatea outdoor urmând să se desfăşoare în locaţii prestabilite, comparabile atât cu nevoile moderne de informare ale societăţii, cât şi cu nevoile moderne de păstrare în ordine a urbei », se arată în proiect.
Aceeaşi atitudine este recomandată şi cu privire la publicitatea în formele ei mai simple adică publicitatea în nume propriu (exercitată prin intermediul firmelor, totemurilor, s.a).
Ar urma aşadar să fie modificat Regulamentul de publicitate aprobat prin HCL nr. 186/2006, în sensul restrângerii sau chiar eliminării posibilităţii de eludare a reglementării locale în materie. Vor fi totodată identificate „locaţii potrivite, suficiente şi necesare desfăşurării publicităţii stradale, locaţii concesionabile unor operatori prin intermediul cărora să se realizeze activităţile respective sub rigorile unui contract”.
În proiect este menţionat faptul că potenţialul economic al activităţii publicitare este într-o măsură semnificativă însemnat pentru bugetul local, prin prisma sumelor care pot fi încasate în urma valorificării acestui domeniu economic.
Toate structurile publicitare ce urmează a fi amplasate vor fi autorizate sau avizate după caz, evidenţa şi controlul autorizaţiilor/avizărilor fiind „comod de realizat”.
Concesionarul va trebui să întreţină în perfectă stare panourile, degrevând bugetul local de cheltuieli suplimentare de întreţinere, defectare etc.
La încheierea perioadei de concesiune, panourile urmează să se transmită în proprietatea Municipiului, la solicitarea acestuia. 

Sursa: Observator.info

Autor: (D.M.) ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro